Concentració a Solsona en suport als detinguts acusats de voler boicotejar 'La Vuelta'
Grups independentistes s'han trobat per exigir la llibertat dels arrestats i han llançat pintura contra la façana dels jutjats

Concentració a Solsona pels arrestats per 'La Vuelta' ciclista / Mireia Arso
EFE
Diverses desenes de persones s'han concentrat aquest dilluns davant dels jutjats de Solsona per demanar la llibertat dels quatre osonencs detinguts acusats de preparar actes contra 'La Vuelta' ciclista 2023, que avui passa pel Solsonès.
Dissabte passat, la Policia Nacional va detenir aquestes quatre persones davant la sospita que estaven preparant actes contra la Vuelta, que avui recorre Solsona en la tercera etapa, entre Súria i Arinsal.
Les quatre persones arrestades dissabte van ser conduïdes fins a la comissaria de la Policia Nacional de la Verneda de Barcelona, on han passat les dues darreres nits, fins que aquest dilluns han passat a disposició del jutjat de Solsona.
Grups independentistes han convocat aquest dilluns a les 10.00 hores una concentració davant els jutjats de Solsona, a la Plaça Major d'aquesta població, per exigir la llibertat dels detinguts i mostrar el seu suport als familiars. Durant la concentració s'ha llançat pintura groga contra la façana dels jutjats.

Pintura a la façana de l'Ajuntament de Solsona després de la concentració pels arrestats per la Vuelta / Mireia Arso
Els manifestants han exhibit una gran pancarta sota el lema 'Llibertat detinguts' i diverses banderes independentistes.
També aquesta tarda, a les 20.00 hores, s'ha convocat una altra concentració a la plaça Major de Vic (Osona) en suport de les quatre persones arrestades.
- L'escapada ideal de Catalunya per dormir fresquet: aquí, el termòmetre cau per sota dels 20 graus a l'estiu
- Jo mai dono el DNI': L'expert Bruno Pèrez Juncà explica com donar les teves dades de forma segura
- Estabilitzat l'incendi iniciat a Navarcles i que va obligar a confinar 9.000 persones d'Artés i Sallent
- Amagat un nou tresor de 1.500 euros, ara a Sant Vicenç de Castellet
- La Policia Nacional alerta: tingues sempre apagat aquest botó del mòbil
- El tancament dels tres quioscos del Passeig Pere III genera un debat sobre el seu futur
- Els Mossos llancen una imatge amb IA per identificar una dona trobada morta al riu Segre
- L'empresa manresana Umformtechnik entra en liquidació