Veïns reclamen mesures per reduir la sinistralitat a la carretera del Xup

L’associació veïnal del barri demana un pla de xoc després de l’accident mortal d’aquest diumenge

El punt de l'accident mortal que es va produir aquest diumenge a la carretera del Xup

El punt de l'accident mortal que es va produir aquest diumenge a la carretera del Xup / LAURA SERRAT

Laura Serrat

Laura Serrat

Els veïns del barri del Xup de Manresa reclamen millores en la seguretat de la carretera C-37z, que és titularitat de la Generalitat, després de l'accident que aquest diumenge que es va saldar amb la vida d'un jove motorista manresà de 28 anys a conseqüència d'un xoc frontal contra un cotxe. El sinistre va tenir lloc només cinc mesos després que un altre jove motorista de 23 anys perdés la vida en la mateixa carretera, només a uns 150 metres de distància del darrer accident. Davant d'aquests fets, els veïns exigeixen mesures per reduir la sinistralitat en aquest punt negre.

Concretament, l'accident d'aquest diumenge es va produir al punt quilomètric 92 de la carretera, al davant del bar Corner. Es tracta d'un tram que estret i lleugerament sinuós amb un límit de velocitat de 50km/h per la seva proximitat amb la barriada. No obstant això, el vocal de l'Associació de Veïns del Xup, Cristian González, posa de manifest que en la majoria dels casos aquesta limitació de velocitat no es respecta, "amb el perill que suposa circular de pressa en una via amb molt poca visibilitat".

Per aquest motiu, reivindica la necessitat d'impulsar mesures per reduir la velocitat en aquest tram, com ara la instal·lació de semàfors o de passos de vianants elevats per tal d'obligar els vehicles a frenar en el seu pas pel barri del Xup. De fet, la veïna Rosa Martínez explica a aquest diari els perills que suposa la carretera per als infants que juguen a la vora o per als veïns que l'han de creuar per anar a buscar el cotxe aparcat a l'altra banda. "El fet de tenir passos de vianants o semàfors ens donaria més seguretat", assegura.

Un altre veí, Manuel Delgado, destaca que aquestes mesures servirien per parar el xoc i reduir la velocitat en aquest tram, però considera que faria falta "una inversió més àmplia al llarg d'una carretera ràpida, amb un traçat força sinuós, i amb diverses entrades en camins veïnals que fàcilment poden provocar un xoc". Per a Delgado, seria fonamental guanyar amplitud en una carretera que va del pont de Sant Francesc a la pujada que arriba fins al coll de Can Maçana "per absorbir la quantitat de vehicles que hi circulen diàriament".

Els veïns van traslladar les seves reivindicacions a l'Ajuntament de Manresa en una trobada que es va celebrar el mes de maig. Posteriorment, fonts del consistori asseguren que les diferents peticions es van fer arribar a la Generalitat i que s'està vetllant perquè les mesures es duguin a terme. De fet, el Departament de Territori va anunciar el mes d'agost que invertirà gairebé 3 milions d'euros en condicionar la carretera C-37, cap al barri del Xup i rehabilitar el pont de Sant Francesc. Els veïns celebren la voluntat de condicionar la carretera, però temen que el projecte quedi en un calaix i reclamen que s’apliqui amb «urgència». 

Dos accidents a només 150 metres de distància

L’accident mortal que va tenir lloc el mes de maig, a la carretera del Xup, va succeir només a 150 metres de distància del sinistre que s’ha produït aquest diumenge. Es tracta d’un tram a l’altura del barri del Xup estret i amb una visibilitat reduïda. Les casuístiques que van provocar els dos accidents, però, són diferents, ja que en el primer cas el motorista va topar per darrere amb un vehicle i, arran del xoc, va anar a parar al carril contrari, quan va ser envestit per una furgoneta. En el darrer cas, va ser un xoc frontal amb un turisme que la Policia Local investiga

Subscriu-te per seguir llegint