Impulsem Manresa retira la proposició sobre la C-55 que havia presentat al ple

El partit que governa la ciutat amb ERC i PSC ha argumentat manca de consens polític

Joan Vila, en primer terme, president del grup Impulsem Manresa

Joan Vila, en primer terme, president del grup Impulsem Manresa / Arxiu/Mireia Arso

Redacció

Impulsem Manresa ha retirat la proposició presentada al ple de gener per tal que Manresa lideri el desdoblament de la C-55. La proposta instava l’Ajuntament a vehicular tots els actors institucionals, econòmics, socials i territorials a fi d’actuar com a lobby perquè les reivindicacions siguin escoltades i executades amb la màxima celeritat davant de tots els organismes supramunicipals.

Aquesta proposta s’havia de debatre al ple de la corporació d’aquest dijous 18 de gener, però el president del grup municipal, Joan Vila, assegura que ha estat retirada i no se sotmetrà al plenari “fins que no tinguem el mateix consens polític que el que hem trobat quan hem anat a parlar amb el teixit territorial”.

El líder de la formació municipalista ha comunicat que, en el si del govern, s’ha acordat la convocatòria del plenari del Consorci Viari després de 4 anys d’inactivitat “per escoltar el batec de la societat i concretament del sector de la mobilitat”.

Per últim, Impulsem Manresa insta a totes les forces polítiques locals a sumar-s’hi per cercar la unanimitat al proper ple de febrer.

La moció retirada

La moció retirada per Impulsem recorda que fa anys que Manresa pateix de manera contundent la manca d'infraestructures de comunicació viària, amb un impacte negatiu per al desenvolupament i la prosperitat del territori. "La carretera C-55, part fonamental de la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya, que connecta Abrera i Solsona amb una longitud total de 77 quilòmetres, ha esdevingut una peça clau en la vertebració de la nostra comarca. No obstant això, la situació actual està marcada per retencions freqüents, especialment en el pas per Manresa, on es registren més de 42.000 vehicles/dia (vh/dia) i 35.000 vh/dia a Castellgalí, amb una significativa presencia de vehicles pesants, i accidents reiterats (100 morts des de l’any 2.000)".

Assegura que la Generalitat ha presentat set plans relacionats amb la millora de la C-55, però fins ara, cap d'ells, s'ha materialitzat en accions concretes. A més, en els últims 20 anys, la inactivitat ha estat notable, amb promeses no acomplertes i plans que han quedat aturats. Afegeix que aquesta inacció és especialment preocupant durant els darrers 13 anys. Diverses empreses van ser contractades per redactar estudis informatius i d'impacte ambiental, encarregades per l’empresa pública Gestió d’Infraestructures, S.A. (GISA) i GEOPLANK.

Tot i així, els resultats no s'han traduït en accions concretes. La implementació real del desdoblament ha estat, fins avui, una assignatura pendent. "Les propostes presentades fins ara han desviat l'atenció del desdoblament efectiu de la C-55, donant preferència a altres vies, com la C-16. Per exemple, les bonificacions de l'exercici 2017-2018 van representar una liquidació en benefici d'Autema de 60 milions d’euros, posant en evidència la prioritat cap a aquesta empresa davant les necessitats locals. Aquesta dinàmica de promeses incomplertes i plans que no es materialitzen ha generat frustració i desconfiança entre la ciutadania. El descontentament ha estat alimentat per les declaracions contradictòries de diversos actors polítics", afirmava.