Usuaris de la línia de bus entre Moià i Vic es queixen de deficiències en el servei

Reclamen una renovació de la flota de vehicles a Sagalés perquè alguns són obsolets i massa petits

Bus de Sagalés en el trajecte entre Vic i Moià

Bus de Sagalés en el trajecte entre Vic i Moià / ARXIU PARTICULAR

Jordi Escudé

Jordi Escudé

Usuaris que freqüenten la línia de bus de Sagalés entre Moià i Vic reclamen a l’empresa millores en el servei, i una renovació de la flota pel mal estat que diuen que presenten alguns dels seus vehicles, «que poden posar en risc tant als conductors com als passatgers», apunta una de les usuàries i veïna de Moià, Maika López.

Les queixes apunten a una flota «obsoleta», i que en alguns casos utilitza vehicles de tipus minibús que no donen cabuda a tots els usuaris, alguns dels quals són estudiants, i han de fer bona part del trajecte bo i drets. «Hi ha deficiències brutals», lamenta López, i assegura haver fet alguns trajectes amb vehicles en mal estat. Explica que un dels minibusos amb què va viatjar fa uns dies a primera hora de la tarda i de tornada cap a Moià, tenia avariada la porta del darrere, que no tancava bé, fins al punt que «estava subjectada amb cordes» per evitar que s’obrís en trams amb revolts entre Tona i Collsuspina. Diu que també circula «amb les rodes desgastades, retrovisors subjectats amb cinta aïllant», i que sovint «hi ha deficiències amb la calefacció i amb l’aire condicionat». Assegura que són casos reincidents, i per això reclama «vehicles en condicions, per seguretat i perquè paguem per un servei que s’hauria de donar amb qualitat».

Davant d’aquestes queixes, l’empresa Sagalés ha assegurat a aquest diari que «la nostra flota se sotmet a revisions periòdiques preventives i als protocols de manteniment establerts per a cada tipus de vehicle». Admet que «es poden donar casos amb alguna avaria quan el vehicle està en servei, però s’envia al taller i se substitueix per un altre».

S’estudiaran més freqüències

Les queixes per part d’usuaris també s’han fet arribar al Consell Comarcal del Moianès, que ja manté contactes amb la companyia per defensar «una qualitat mínima del servei», apunta el responsable de mobilitat d’aquest ens, Xavier Bach, davant algunes mancances que s’han constatat. Tanmateix, diu que part de les incidències han estat casos puntuals que ja s’han resolt, com l'absència de bus que hi va haver en horari escolar a començament de curs atribuïbles a problemes amb el personal «però es va respondre ràpid amb una actuació urgent».

Per part del Consell el que es constata és un increment de la demanda de transport en bus des de la comarca i que afecta diverses línies, tant la que va cap a Vic com a la UAB, i amb la peculiaritat que a mesura que s’augmenta la freqüència, també va creixent més la demanda, diu Bach, i això implica que «hi haurem de posar fil a l’agulla i avaluar quines millores proposem». Recorda que el bus a la UAB funciona des de fa cinc anys «i aquest setembre, al seu pas per Sant Feliu de Codines, els alumnes ja anaven drets»