La DGT revela a quina velocitat es dispara el radar
Els mesuradors de les carreteres donen un cert marge als conductors abans de saltar i sancionar
Redacció
Tot i que molts radars estan marcats amb senyals, hi ha molts conductors que es confien i mantenen la velocitat del vehicle per sobre del límit establert. I no sempre els multaran: hi ha un marge d'error en el còmput entre el que marca el cotxe i el que percep el senyal que fa que els radars es programin per evitar penalitzacions que es puguin reclamar.
La Direcció General de Trànsit va recordar fa temps en un tuit de quant és aquest marge, que se situa en 7 km sobre la velocitat límit autoritzada fins als 100 quilòmetres per hora. És a dir, si la velocitat màxima marcada són 100 quilòmetres per hora (km/h), el radar salta als 108 km/h. Aplicat a les altres vies, resulta que si el límit són 50 km/h, salta als 58 km/h, als 60 km/h, als 68 km/h i així successivament. A partir d'aquests registres és quan el sistema sancionador es posa en marxa i es processa la multa al conductor del vehicle i la possible retirada de punts del carnet de conduir.
Però a partir dels 110 km/h el criteri canvia i deixa d'aplicar-se la suma de set com a unitat per passar a sumar-se el 7%. Així, el límit sancionable per sobre dels 110 km/h està en els 117,7 km/h. I per a la màxima velocitat permesa a les autopistes i autovies espanyoles s'ha de sobrepassar els 128,4 km/h.
La norma és vigent des del 2014, quan va entrar en vigor la modificació del codi de circulació, que abans donava un marge de gràcia de fins a 10 km/h. La DGT incideix especialment a sancionar l'excés de velocitat per aconseguir rebaixar l'alta sinistralitat a les carreteres espanyoles.
- La Policia Nacional alerta sobre aquesta estafa que buida els comptes bancaris
- Arriba un episodi de pluges a Catalunya: on i quan plourà? Aquesta és la previsió del Meteocat
- El gest desagradable d'una soltera en conèixer l'afició de la seva cita a 'First Dates
- Viure amb lipedema, la malaltia de les dones que només s'engreixen: "Em vaig sentir alliberada quan vaig saber per què guanyava tants quilos
- El despatx berguedà Fernández Advocats s’integra en el barceloní Giménez-Salinas
- Ikea sorprèn amb el sabater per a l'entrada que sembla un moble de disseny
- Mor el conductor d’una furgoneta en un accident a la C-451, a Llobera
- El comerç del nucli antic de Manresa avisa l'Ajuntament que els seus fanals no es toquen