ENTREVISTA RAFAEL AZNAR Director general D-Marin España |

«Seguirem creant marines del futur més sostenibles»

«La nostra entrada a Andalusia és estratègica. Tenim la intenció de continuar creixent al nostre país per oferir als nostres clients més destinacions prèmium»

Rafael Aznar, director general de D-Marin España

Rafael Aznar, director general de D-Marin España / LA OPINIÓN

LA OPINIÓN

D-Marin, la selecció de ports esportius prèmium, que gestiona més de 10.000 amarratges en set països, es va fer recentment amb la gestió de tres marines de la nostra costa més propera (Estepona, Marina Duquesa a Manilva i Marina del Este, a Almuñécar). Rafael Aznar, director general a Espanya, ens parla sobre l'arribada al nostre país de l'empresa que dirigeix.

¿Quina és la presència actual de D-Marin a Espanya?

Estem encantats amb la nostra recent entrada a Espanya amb Marina Estepona, Marina Duquesa i Marina del Este, que ja formen part important de la nostra selecció de 20 potents marines prèmium. La xarxa D-Marin s'expandeix al llarg de la Mediterrània i a la regió del Golf. Amb aquestes noves marines a la Costa del Sol i la Costa Tropical, podem oferir destinacions de navegació d'Est a Oest de la Mediterrània. Tenim intenció de seguir creixent al nostre país per poder oferir un nombre més alt de marines prèmium als nostres exigents clients, enriquint les seves experiències en algunes de les millors ubicacions de la costa i donant als navegants múltiples alternatives. Des del 2003, som una xarxa de marines ben establerta amb una àmplia història, i volem que aquest viatge continuï amb noves adquisicions. Dia a dia ens esforcem a trobar noves aliances amb empreses que comparteixin els nostres valors per continuar incorporant marines a les millors destinacions nàutiques.

¿Quins factors han propiciat que D-Marin entri al mercat espanyol?

Espanya és sens dubte un mercat estratègic, superant els 133.000 llocs d'amarratge. Hi ha més de 180 ports gestionats per empreses privades. Estem convençuts que amb la nostra gestió podem aportar solucions innovadores al sector nacional i atreure nous clients gràcies a la nostra xarxa internacional de vendes. No entenem una selecció de marines prèmium completa sense una presència important al mercat espanyol. Creiem en el nostre efecte d'escala per poder invertir i aprofitar les sinergies en els avenços en digitalització i sostenibilitat, però alhora no perdem el focus de donar resposta a les necessitats locals dels nostres clients. Per això, a cadascun dels set països on operem, tenim potents equips locals de gestió.

¿Quins són els avantatges de l'entrada a Andalusia per a D-Marin?

Un avantatge clau en donar la benvinguda a les 3 noves marines de D-Marin a Andalusia és que permet als nostres clients completar el seu viatge al llarg de la Mediterrània amb un port d'escala D-Marin en cada descans de la seva travessia, posant-hi disposició noves destinacions per explorar. Hem planificat importants inversions a Marina Estepona, Marina Duquesa i Marina del Este on plantegem transformar bona part dels elements de cada port esportiu, però mantenint-ne l'essència. La inversió en les instal·lacions es realitzarà sota el prisma d'una transformació sostenible, utilitzant materials i tècniques per mitigar l'impacte ambiental i afavorir la biodiversitat i la vida marina locals, utilitzant energies verdes sempre que sigui possible. A més d'aquestes marines a Espanya, la nostra selecció prèmium s'ha expandit aquest any a Pylos (Grècia) i a Itàlia, amb l'adquisició de marina Punta Faro.

¿Com es percep la presència de D-Marin en aspectes socials, culturals, mediambientals i el desenvolupament econòmic de les comunitats locals i les regions?

El medi ambient i la responsabilitat social corporativa són pilars fonamentals del nostre negoci per crear marines sostenibles per a les generacions presents i futures. Continuem treballant cada dia per millorar la nostra estratègia ambiental i tenim una clara visió, no només de ser autosuficients sinó fins i tot, quan és possible, de contribuir a generar més recursos i posar-los al servei de les ciutats. L'any passat vam rebre la medalla de plata EcoVadis per les nostres activitats a ESG, cosa que ens situa globalment al rànquing superior, entre el 30% de les empreses d'oci més sostenibles, quan fa uns quants anys estàvem al 20% inferior que és on moltes marines són actualment. Addicionalment, hem rebut la bandera blava en totes les nostres marines, aconseguit amb èxit els estàndards més elevats en qualitat de les aigües, gestió mediambiental i formació en seguretat i salut. Hem incorporat un expert directiu exclusivament amb aquest rol a dedicació completa per assegurar que millorem el nostre nivell cada dia. Altres esforços en matèria mediambiental són les nostres instal·lacions de dessalinització per cobrir les necessitats d'aigua potable en algunes de les nostres marines. En aquest moment, estem augmentant la inversió en energies renovables mitjançant la instal·lació de noves plaques solars, amb l'objectiu de ser energèticament autosuficients. Actualment la instal·lació ha començat a Croàcia i Turquia, i seguirà avançant en cadascuna de les nostres marines properament. La nostra ambició és que totes les marines on operem tinguin instal·lacions d'energia solar per minimitzar els nostres consums de la xarxa pública. Cadascuna de les nostres marines dedica temps i atenció a generar un impacte positiu en les comunitats locals. Les marines a Espanya preservaran i s'integraran en els seus entorns respectius, i s'uniran a la cultura i celebració de les tradicions locals. La nostra estratègia aconsegueix que les marines tinguin una alta ocupació i afluència durant tot l'any, acollint tots els ciutadans i atraient turisme nacional i internacional, generant un efecte positiu en l'economia local i la creació d'ocupació estable. Estem molt orgullosos dels nostres compromisos en polítiques ESG, però ens seguim esforçant per arribar més lluny. Acollim permanentment noves tecnologies perquè la diferència sigui tangible. Això sens dubte parteix del valor afegit que la nostra empresa ofereix i que posa a disposició dels seus clients.

¿Com proporciona D-Marin una experiència enriquida de navegació?

El nostre afany és fer que l'experiència de cada client amb D-Marin sigui agradable, còmoda i inoblidable, i entenem que la tecnologia hi pot tenir un paper important. D-Marin ja ha invertit més de 10 milions d'euros en innovació i tecnologia digital per crear una experiència de client única i fer realitat la nostra visió de marines intel·ligents. La digitalització és un dels beneficis fàcilment transferibles a tota la nostra xarxa de marines i proporciona una experiència única i homogènia als nostres clients D-Marin. Les nostres iniciatives digitals inclouen el llançament de l'aplicació 'D-Marin - Premium Marinas', on cada usuari té el seu propi perfil que li permet disposar de la documentació de la seva embarcació al núvol, emplenar el check-in online, reservar i pagar un amarratge en només un parell de minuts. Els clients ho valoren. Entre un 30 i 40% dels nostres usuaris reserven el seu amarratge o renoven el contracte anual en línia. Per als nostres clients anuals, l'aplicació també permet controlar els consums i els paràmetres vitals de l'embarcació mitjançant els sensors intel·ligents que proporcionem. Per descomptat, no tot és tecnologia. Els nostres equips tenen un paper fonamental en l'experiència del client i per això reben formació continuada personalitzada. No ens conformem amb paraules i mesurem constantment mitjançant el sistema Net Promoter Score (NPS) la satisfacció, havent millorat consecutivament en els darrers 3 anys fins a assolir valors de les marques de més prestigi. Prova de tot això és l'alta fidelitat dels nostres clients i la demanda altíssima en destinacions consolidades.