Elon Musk treu el pin de verificació de Twitter al ‘New York Times per no voler pagar-lo

El diari va assegurar que no abonaria els més de 1.000 euros que la xarxa social exigeix ara a les empreses que vulguin tenir una insígnia de verificació dels seus comptes

L'actual propietari de Twitter, Elon Musk.

L'actual propietari de Twitter, Elon Musk. / Reuters

Carles Planas Bou

Els canvis dràstics a Twitter continuen causant problemes als seus usuaris. Aquest diumenge, l’amo de la companyia, Elon Musk, hauria ordenat eliminar la insígnia de verificació del compte de ‘The New York Times’ després que el mitjà assegurés que no pagaria la nova quota de la xarxa social.

Aquest mateix diumenge, Twitter va posar en marxa una nova política que eliminarà progressivament el pin de verificació d’aquells comptes que no hagin pagat per un pla de subscripció a Twitter Blue, que costa entre 8 i 11 euros al mes. No obstant, el preu és molt més elevat per a les empreses que vulguin continuar verificades a la plataforma. Tot i que el cost varia depenent dels països, a Espanya és d’1.149,50 euros al mes.

Amb aquest augment dels preus, Musk busca a la desesperada nous ingressos per mirar d’impulsar el negoci de Twitter, especialment minvat per la caiguda de les inversions dels anunciants —accelerada amb l’arribada del magnat— i per la pressió que suposa el pagament de deutes.

Aquest cap de setmana, ‘The New York Times’ i altres mitjans de comunicació van assegurar que no pagarien aquesta quantitat de diners per mantenir la medalla daurada que representa els comptes d’organitzacions verificades. Com va avançar el mateix diari, els plans inicials de Twitter eren mantenir el pin de les 10.000 organitzacions més populars. Amb més de 55 milions de seguidors, ‘The New York Times’ és el 24è compte més seguit.

Represàlia de Musk?

Això sembla no haver-li servit de res al mitjà novaiorquès, un dels pocs a qui s’hauria tret la insígnia, segons ha apuntat l’investigador Travis Brown. Aquesta decisió apunta a ser una represàlia de Musk, que dissabte a la nit va respondre a un mem a la plataforma en la qual s’apuntava a la negativa del diari dient: «Oh, d’acord, llavors la traurem». Després va esborrar el comentari.

Aquest diumenge també va respondre al comentari d’un usuari en una direcció similar. «Els donarem unes setmanes de gràcia, llevat que diguin que no pagaran ara. En aquest cas el retirarem [el pin de verificació]», va apuntar. Després va tornar a eliminar aquest missatge.

Menys subtils van ser els atacs directes que el multimilionari empresari va llançar ahir contra el mitjà per haver descartat el pagament d’una subscripció a Twitter. «La veritable tragèdia de ‘The New York Times’ és que la seva propaganda ni tan sols és interessant», va carregar. «El seu ‘feed’ és l’equivalent a Twitter a la diarrea. És illegible. Tindrien molts més seguidors reals si només publiquessin els seus millors articles. El mateix s’aplica a totes les publicacions».

Aquest és l’enèsim atac de Musk als mitjans de comunicació que no li agraden. Mentrestant, Twitter valdria ja uns 20.000 milions de dòlars (18.500 milions d’euros), menys de la meitat del preu que el magnat pagament per aconseguir el control de l’empresa el novembre passat.