UManresa acull les XXVII Jornades d'Escola Rural en la Formació Inicial de Mestres i posa en valor la seva contribució a evitar el despoblament
Les jornades són una iniciativa del Grup Interuniversitari d'Escola Rural, que integren universitats catalanes
Redacció
Tres quartes parts de la geografia catalana són territori rural i en aquest entorn, el paper de les escoles rurals, petites i públiques, contribueix a evitar el despoblament. El vincle d'aquestes escoles amb l'entorn ha centrat les XXVII Jornades d'Escola Rural en la Formació Inicial de Mestres de Catalunya, que enguany s'han celebrat a UManresa els dies 4 i 5 de març i que han aplegat 133 persones, de les quals 108 són estudiants de mestre en universitats catalanes i 25 docents.
Les XXVII Jornades d'Escola Rural en la Formació Inicial de Mestres de Catalunya són una iniciativa del Grup Interuniversitari d'Escola Rural, que integren les universitats que formen futurs i futures mestres (UAB, UB, UdG, UdL, Blanquerna, URV, UManresa i UVic). L'organització de les jornades és itinerant i en aquesta ocasió s'han celebrat a la comarca del Bages i han tingut com a seu les instal·lacions d'UManresa i la casa de colònies Dom Bosco de Castellnou de Bages.
Durant dues jornades, els i les participants han assistit a xerrades, diàlegs i activitats a l'entorn del model de l'escola rural, que representa un 20% de les escoles públiques del país. El programa d'activitats es completa amb visites a escoles rurals del territori per conèixer-ne el funcionament. En aquest cas s'han visitat centres de Valls de Torroella, de Palà de Torroella, de Calders, l'Estany, Collsuspina, Sant Quirze Safaja, Maians, Castellfollit del Boix, Castellolí, Copons i Sant Martí de Sesgueioles. A més, una escola de Rellinars va impartir un taller formatiu adreçat a totes les persones participants.
La vicerectora del campus Manresa de la UVic-UCC, Sílvia Mas Sañé, va ser l'encarregada de donar la benvinguda a les participants en aquesta edició de les jornades. Mas va posar en valor diferents aspectes d'aquesta trobada, entre els quals va destacar el fet que siguin una activitat interuniversitària i de suma de complicitats, l'acostament de la realitat del 20% de les escoles rurals a les futures mestres com a complement de la seva formació universitària, la seva contribució a posar en valor el territori i l'equilibri territorial i el format de les activitats que, a banda de fer reflexionar sobre els reptes de l'educació, permeten fer un intercanvi de bones pràctiques i d'experiències docents entre mestres en formació i mestres en exercici.
La cloenda de les jornades va anar a càrrec del degà de la Facultat de Ciències Socials de Manresa, Marc Bernadich Màrquez, que va posar en valor la importància del territori rural i la seva contribució al país. Les estudiants del CFGS d'Educació Infantil del Campus Professional UManresa van sorprendre els assistents amb una activitat musical que va servir per cloure aquesta edició de les Jornades.
- Arriba un episodi de pluges a Catalunya: on i quan plourà? Aquesta és la previsió del Meteocat
- La Policia Nacional alerta sobre aquesta estafa que buida els comptes bancaris
- Mor el conductor d’una furgoneta en un accident a la C-451, a Llobera
- Viure amb lipedema, la malaltia de les dones que només s'engreixen: "Em vaig sentir alliberada quan vaig saber per què guanyava tants quilos
- Necrològiques del 9 d'abril del 2024
- El gest desagradable d'una soltera en conèixer l'afició de la seva cita a 'First Dates
- La regió pot canviar en nou mesos una comissària que només n’ha exercit cinc
- Turull demana des de Manresa als votants que no deixin que Illa sigui el president