Urbanisme evita la construcció de 194 unifamiliars a Sant Pere Sallavinera

La Comissió d’urbanisme aprova una modificació per desclassificar aquest sòl residencial considerat no sostenible, situat a l’entorn de l’aeròdrom i allunyat del nucli urbà

El nou mapa d'usos del sòl de la zona de l'aeròdrom de Sant Pere Sallavinera

El nou mapa d'usos del sòl de la zona de l'aeròdrom de Sant Pere Sallavinera / GENCAT

Enric Badia

Enric Badia

La Comissió territorial d’urbanisme de la Catalunya Central ha aprovat avui una modificació del planejament de Sant Pere Sallavinera (Anoia) que desclassifica uns terrenys de sòl urbanitzable allunyats del nucli urbà, a l’entorn de l’aeròdrom privat, on es podia construir fins a 194 habitatges unifamiliars. També es qualifica l’aeròdrom com a sistema aeroportuari, el que permetrà complir amb les previsions del Pla d’aeroports de Catalunya.

Actualment, el planejament del municipi delimitava a l’entorn de l’aeròdrom dos àmbits de sòl apte per urbanitzar, un per a equipaments i l’altre sòl residencial, amb capacitat per a 194 habitatges unifamiliars, ambdós pendents de desenvolupar. L’Ajuntament de Sant Pere Sallavinera va demanar aquesta modificació per desclassificar els dos sectors, que responien a un model de desenvolupament urbanístic no sostenible, amb una gran ocupació de sòl i una dispersió urbana que es vol evitar. Els dos àmbits passen a considerar-se sòl no urbanitzable.

El canvi en el planejament també s’aprofita per qualificar l'àrea ocupada per l'actual aeròdrom com a sistema aeroportuari, en coherència amb l’activitat que s’hi desenvolupa.

Això permetrà que l’aeròdrom impulsi les infraestructures previstes al Pla d’aeroports de Catalunya per garantir el seu correcte funcionament com a equipament de nivell III d’aviació general i esportiva. La comissió ha estat presidida pel director general d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura, Agustí Serra,