Es preveu que l’enllaç amb la ronda sud d’Igualada s’acabi a principi d’any

En els darrers dies s’ha instal·lat l’arc del pont de connexió entre la C-37 i el carrer del Rec

Les grues acabant d’instal·lar l’arc del pont que connecta la C-37 i el carrer del Rec d’Igualada | MITI VENDRELL

Les grues acabant d’instal·lar l’arc del pont que connecta la C-37 i el carrer del Rec d’Igualada | MITI VENDRELL / MITI VENDRELL. igualada

Miti Vendrell. Igualada

Aquest proper any 2024 la Ronda Sud tindrà finalment connexió directa amb la ciutat d’Igualada a través d’un pont sobre el riu Anoia. La primera fase de la Ronda Sud es va inaugurar l’agost de l’any 2010 amb un tram de 6 quilòmetres, aquesta infraestructura enllaça l’eix Diagonal, al polígon dels Plans de la Tossa, amb Santa Margarida de Montbui, i que deixava per a fases més avançades els accessos a Igualada i a Vilanova del Camí i la seva prolongació fins a Jorba i l’A-2.

En els darrers dies d’aquest mes de desembre s’ha instal·lat l’arc del pont de connexió entre la carretera C-37 i el carrer del Rec a Igualada. Aquest nou pont de 26 metres, que creua el riu Anoia fins arribar a la rotonda de la Ronda del Rec amb el carrer Misericòrdia, permetrà la unió més ràpida d’Igualada tant amb l’autovia, com amb la C-15 i la C-37. Segons l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, la finalització d’aquesta obra «és una bona notícia perquè aquest pont permetrà millorar la connexió d’Igualada tant amb Lleida com amb Barcelona».

D’altra banda, en matèria d’infraestructures, el grup municipal Junts per Igualada ha presentat al ple una moció que reclama a la Generalitat finalitzar la Ronda Sud d’Igualada, construint el tram que ha d’enllaçar des de Santa Margarida de Montbui fins a Jorba. La moció s’ha aprovat amb el suport de tots els grups municipals, excepte Poble Actiu, que s’ha abstingut. Una moció que respon també a la petició de la Unió Empresarial de l’Anoia, que en el seu Llibre Blanc d’Infraestructures, remarca la necessitat d’enllestir aquesta via de connexió entre els municipis de la Conca, i que dotarà de més competitivitat tant Igualada com la resta de municipis.

Junts considera que «Igualada forma part d’una realitat socioeconòmica pròpia i presideix la Conca d’Òdena -formada per 7 municipis, que sumen més de 80.000 habitants i que tenen la capacitat de sumar i establir aliances per treballar conjuntament». Unes aliances que han donat com a fruit per exemple la creació de 100 noves hectàrees de sòl industrial en aquesta zona.

En aquest sentit, Junts creu que és per això que és important que aquest i altres projectes econòmics vagin acompanyats d’unes bones infraestructures. La formació de Junts per Igualada en la seva moció fa referència a: «La finalització del desdoblament en 2+1 de la C-15; la nova inversió de l’A2 que en millorarà la seguretat i la seva connexió amb Igualada, i que el 9 d’octubre passat es va aconseguir el compromís de la ministra perquè la inversió es dividís en trams de tal forma que es pugui actuar més aviat el tram de la Conca d’Òdena; i així com finalitzar la ronda sud en el tram Montbui-Jorba».

Amb la finalització d’aquesta infraestructura el teixit comercial i industrial de la Conca guanyarà en competitivitat. Per això Junts per Igualada ha promogut una moció perquè l’Ajuntament insti «el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya a declarar la Ronda Sud d’Igualada com a vital i necessària per al desenvolupament industrial de la Conca d’Òdena». I que la Generalitat iniciï «el procés per tal de finalitzar l’acabament de la Ronda Sud d’Igualada el seu enllaç cap a l’autovia A-2 a l’altura de Jorba en el període més breu possible».