Gósol posa de manifest el seu descontent pel servei de telefonia

L'Ajuntament assegura que quan hi ha tempesta, el poble pateix talls a la xarxa de telèfon, de mòbil i d'internet

Gósol es queda sense telèfon en cas de mal temps

Gósol es queda sense telèfon en cas de mal temps / ARXIU/OSCAR BAYONA

Redacció

L'Ajuntament de Gósol ha emès un comunicat on critica durament l'empresa Movistar, a qui acusa de no «solucionar les mancances» que el poble pateix en el servei de telefonia fixa, com amb el servei d'internet, i el descontent que genera el fet que, quan hi ha «alguna tempesta elèctrica o plou considerablement», es generen incidències de forma habitual. Consideren que és important denunciar-ho ja que no són «l'únic municipi petit de muntanya que ens veiem afectats per aquesta situació».

Així doncs, l'ens públic reclama «el seu dret a tenir servei de telefonia i Internet després de constants talls del servei per part de Movistar», denuncia que «després de repetides queixes la companyia no respon ni soluciona les mancances», i que la resposta que reben per part de l'empresa és que no inverteixen en «infrastructures i que quan hi ha tempesta elèctrica es cremen els circuits de les centraletes. Que no hi ha recanvis i que no s'hi pot fer res ja que no és una inversió rendible». Això, doncs, genera «un perjudici» als particulars i negocis, «que no els permet funcionar amb normalitat i que alhora paguen a Movistar». Així doncs, l'Ajuntament denuncia «el greuge comparatiu, ja que cada vegada que hi ha tempesta les incidències són més constants i ningú respon ni les soluciona».

L'alcalde de Gòsol, Rafel López, ha assegurat a Regió7 que les avaries fa aproximadament un mes i mig que duren i que afecten a una trentena de famílies. Davant la inacció i el desinterès de Movistar, l'alternativa passa per la fibra òptica que comença a arribar al municipi i que està gestionada per l'empresa Berguedà Telecom. Fa 10 dies es va fer la primera connexió amb fibra al consistori i ja hi ha algunes cases que en disposen, però l'extensió completa de la fibra pot trigar molts mesos. Mentrestant, el batlle reclama a Movistar que inverteixi en les isntal·lacions que abasteixen al municipi per assegurar que no es produeixin més avaries tant llargues com aquesta.