Laia Soler, responsable de l'administració de loteria de Moià: «Repartir un premi gros de loteria és com si ens toqués a nosaltres»

Titulars d’administracions de loteria de la regió central que han portat la sort amb el Nen asseguren que encara en treuen profit

Celebració del segon premi del sorteig del Nen a Moià el 2017

Celebració del segon premi del sorteig del Nen a Moià el 2017 / ARXIU | JORDI ESCUDÉ

Jordi Escudé

Es diu que el diner crida al diner, i en el cas de les administracions de loteria, això sovint es compleix. Ho expliquen responsables dels negocis que durant aquesta darrera dècada han repartit els grans premis de la loteria del Nen que han caigut a la regió central. Per més que hagin passat els anys, asseguren que encara en noten els efectes.

L’administració número 1 de Puigcerdà ja acumula unes quantes experiències. Els dos segons premis seguits que va repartir en el sorteig del Nen els anys 2014 i 2015 se sumaven a un tercer, també de Reis, que havia donat el 2005, i ara fa poc més d’un any, repartia més de 56 milions amb el sorteig de la Grossa de Nadal. «Aquest record encara és molt fresc», diu el propietari de l’establiment, Luís Gil, però admet que també perdura el dels premis anteriors. «Donar-ne tants, ajuda molt», afegeix, i constata l’evidència en el sentit que «com més premis, més vendes, i com més vedes, més números t’assignen l’any següent», de manera que s’incrementen encara més les possibilitats de donar un altre premi. «Tot plegat es retroalimenta», sosté Gil. Diu que enguany ha incrementat en un 10 % la venda de loteria del Nen després que l’any passat també ho fes entre un 10 i un 15%, aleshores per l’eufòria que encara hi havia pel premi que s’acabava de repartir en el sorteig de Nadal.

Ja han passat quatre anys dels 2 milions d’euros que l’administració número 1 de Vilanova del Camí va repartir pel Nen, però encara en nota els efectes. «Haver donat un premi, influeix molt i dona prestigi», apunta el gerent del negoci, Joan Vich, sobretot si és un premi gran o bé si hi ha continuïtat, encara que sigui amb altres de menors. Tanmateix, el fet que sigui el de Nadal o el de Reis, diu que té un valor afegit perquè «si és una Bonoloto o una Primitiva, els mitjans de comunicació no venen». El 2007 aquesta administració va donar 2 milions amb una Bonoloto.

«Repartir un premi gros és com si la loteria ens toques a nosaltres», assegura la responsable de l’administració número 1 de Moià, Laia Soler. El 2017 va vendre deu dècims del segon premi del Nen, valorats en 750.000 euros en total. Diu que l’any següent es va vendre més «perquè era molt recent», però que poc o molt aquell efecte encara es nota. En el cas d’aquest sorteig i el de Nadal, «els mitjans de comunicació hi ajuden», i també «els diplomes penjats» a les parets o l’entrada de l’establiment amb els números premiats. De tota manera, l’important és «que corri la veu».