Ferrocarrils estudia fer una estació per al polígon de Seat a Abrera

L'estació hauria de donar servei a usuaris de l’Hospital Sagrat Cor i del Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible

La línia de ferrocarrils a l'estació Martorell Enllaç

La línia de ferrocarrils a l'estació Martorell Enllaç / FGC

Redacció

El Govern de la Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat aquest dilluns la redacció d'una anàlisi per saber si és factible fer una nova estació o baixador a la línia Llobregat-Anoia, concretament al polígon de Can Amat (el polígon de la Seat, entre les estacions de Martorell Enllaç i Abrera, sobre el traçat actual de la línia de Manresa d’FGC.

L’estació o baixador donaria servei als treballadors del polígon de Can Amat, on es troba l’empresa SEAT, i també als empleats i usuaris de l’Hospital Sagrat Cor i del Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible, a l’altre costat de l’autopista AP-7. L’anàlisi també haurà de considerar les solucions necessàries per donar connectivitat a peu i en bicicleta als àmbits a servir de l’altre costat de l’autopista, segons han explica fonts de l'empresa pública ferroviària.

El document haurà d’analitzar entre dues i tres alternatives d’emplaçament de l’estació o baixador, amb solució d’accessibilitat a Seat, a l’hospital i al Campus FPCAT-UPC, institució que va fer la proposta inicial del projecte. Per a cada alternativa, es determinarà el cost d’inversió necessari.

L’anàlisi, un cop adjudicada, tindrà un termini de redacció de 10 mesos i ha sortit a licitació per un import de 45.000 euros (abans d’IVA). Inclourà la caracterització de les dades de mobilitat de l’àmbit Martorell - Abrera, un resum dels diversos estudis realitzats fins ara, l’anàlisi de la rendibilitat socioeconòmica i el càlcul de la demanda dels diferents escenaris.