La Fundació Hospital incorpora la retinografia i n’obre la llista de visita
Un aparell i la formació de personal permetrà detectar malalties oculars en l’atenció primària

El nou aparell retinògraf que ha instal·lat la Fundació | FHP / miquel spa. puigcerdà
La Fundació Hospital de Puigcerdà, que gestiona l’atenció primària a la comarca, ha incorporat un aparell de retinografia per realitzar nous tractaments als ulls i després d’u període de formació del seu personal ha obert aquesta setmana el procés per demanar visita mèdica en aquest àmbit.
La Fundació Hospital de Puigcerdà, amb seu a la plaça de Santa Maria de la capital cerdana, va comprar i instal·lar el retinògraf el 20 de Juliol i «després de fer les formacions necessàries» ha anunciat que a partir d’aquesta mateixa setmana es poden demanar visites per les proves d’aquest aparell. E n aquest sentit, des del centre mèdic han apuntat que «la retinografía es una prova diagnòstica no invasiva que amb la successió de fotografies de la retina o del fons de l’ull permet enregistrar possibles patologies abans es pugin manifestar símptomes». Així, amb la retinografia, l’equip mèdic de la Fundació pot identificar elements com ara els vasos sanguinis i alhora registrar l’aparença del nervi òptic de la retina o veure possibles canvis als ulls que puguin derivar en afectacions més greus. La prova se la poden realitzar tots els pacients per be que és especialment aconsellable en persones majors de 45 anys, els pacients que tenen miopia o els que tenen antecedents familiars amb malalties dels ulls.
L’estrena del nou aparell i la incorporació de les seves proves mèdiques arriba en un moment en què la Fundació també ha estrenat una remodelació de dos consultoris, dos despatxos i una sala comunitària. Aquestes noves distribucions permetran millorar l’atenció als usuaris, segons han apuntat des de la direcció de l’ens mèdic. La remodelació s’ha portat a terme gràcies a una subvenció del CatSalut. En aquesta línia d’ampliació i millora dels serveis mèdics a la població, la Fundació també va activar el mes de maig un projecte d’incorporació de nous consultoris mèdics locals a Guils, Bolvir i All així com la designació del de Ger com a centre de referència. En aquests consultoris s’hi desplaça un equip multidisciplinari amb professionals mèdic i d’infermeria i una tècnica en cures auxiliars d’infermeria.
- Aliança Catalana irromp amb trencadissa a Berga
- Identifiquen el cadàver d'un jove que va aparèixer ofegat amb un cinturó de pedres en una cala de Lloret de Mar el 2018
- Lluïsa Aliste, alcaldessa de Cardona: «És un orgull poder dir que el meu avi va ser un miner de la mina de sal de Cardona»
- Gran preocupació entre els passatgers del bus urbà per l'incivisme de grups d'adolescents a Manresa
- Dotze sirenes alertaran la població en cas que es trenqui la presa de la Baells: 'Seria molt improbable, però el risc 0 no existeix
- El restaurant de Manresa que enamora els fans de l’arròs: 'Dels millors que he menjat”
- Retencions quilomètriques i accidents marquen el primer dia d’operació sortida del pont a la Catalunya central
- Les fires i festes que no et pots perdre aquest Pont de Desembre
