S'estabilitzen les trucades al 112 des de l'Alt Pirineu i Aran després d'anys d'increments sostinguts
Es van fer un total de 20.186 trucades, un 01,% menys que al 2022

Presentació de les dades del 112 a l'Alt Pirineu i Aran / ACN
ACN
Des de la vegueria de l'Alt Pirineu i Aran (Alta Ribagorça, Alt Urgell, Cerdanya, Pallars Sobirà i Pallars Jussà i la Val d'Aran) es van fer 20.186 trucades al telèfon d'emergències 112 al 2023, un 0,1% menys que l'any 2022, quan se'n van fer 20.214. De fet, el 2022 hi va haver un augment del 14,6% respecte de 2021, i entre aquest any i el 2020 també hi va haver un augment del 18,2%. Igualment, entre el 2020 i el 2019 les trucades van augmentar un 6,7%, per tant en el darrer exercici, s'han estabilitzat. Respecte el total de Catalunya, les trucades amb origen a la vegueria, són el 0,95 del total. Hi ha hagut un descens de trucades per raons de seguretat, per avisar d'incendis i per incivisme però pugen per trànsit i assistència sanitària.
La majoria de trucades fetes des de l'Alt Pirineu i Aran van ser per motius de trànsit: es van fer 5.499 trucades (27%). Per demanar assistència sanitària se'n van fer 5.025 (25%) i per temes de seguretat se'n van fer 4.241. Per avisar d'incendis es van fer 1.303 trucades (7%) i per motius de civisme 1.408 (7%).
- El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja a Espanya: 'Va venir corrents, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta
- L'últim adeu a Pere Camps, activista social i musical manresà, omple a vessar el tanatori Mémora
- Entren a robar a la Regina de Manresa i s'emporten 40.000 euros en perfums
- El món de l’esport omple la platea del Kursaal de Manresa per homenatjar Pere Miró, el manresà més olímpic
- Aquesta és la piscina més econòmica del Bages
- Habitatges de Santpedor pateixen les molèsties de la xinxa de la colza
- Els germans i actors Marc i Jan Buxaderas, pregoners de la Festa Major de Manresa
- S'enfronta a 14 anys de presó per atropellar greument una agent i ferir sis persones més durant una persecució a Manresa