L'atenció primària del Pirineu, la més ben valorada de Catalunya pels ciutadans
El Pla d’enquestes de satisfacció de Salut mostra que els usuaris de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran qualifiquen amb un 8,15 la seva experiència en aquest nivell assistencial
![Un pacient es visita a un Centre d'Atenció Primària](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/0b6a3b9c-87d7-4228-bde2-cea794402f10_16-9-discover-aspect-ratio_default_0.jpg)
Un pacient es visita a un Centre d'Atenció Primària / ARXIU PARTICULAR
Redacció
Els habitants de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran són els que millor han qualificat de tot Catalunya els serveis sanitaris que van rebre durant l’any passat a l’atenció primària, segons es desprèn dels resultats del Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció d'usuaris (PLAENSA). Els usuaris preguntats puntuen la satisfacció global amb un 8,15 per sobre de 10 i un 90% afirma que tornaria acudir al seu centre, xifres similars a les de l’estudi anterior, de 2022. Els segueixen els de la Regió Sanitària Lleida, amb un 8,06. La nota mitjana de Catalunya se situa en un 7,72.
Així, els aspectes més ben valorats pels ciutadans del Pirineu i que se situen en nivell d’excel·lència, han estat el tracte personal de la infermeria (97,4%), la neteja del CAP (96,7%) i el fet de rebre explicacions comprensibles per part dels professionals (96%). Segueixen l’escolta de la infermeria (95,8%), la coherència de la informació rebuda (95,7%), el fet d’estar en bones mans del professional infermer (95,6%) i el tracte personal del metge (95,3%).
Per al gerent de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, Miquel Abrantes, el fet de situar-se per sobre de la mitjana en la majoria dels aspectes inclosos en l’enquesta, “és tot un orgull i, alhora, un reflex de la professionalitat i l’entrega dels nostres equips d’atenció primària, que han treballat molt intensament en els últims mesos per millorar l’accessibilitat de la ciutadania a aquest nivell assistencial.” La proximitat de l’atenció, apunta Abrantes, juga un paper fonamental en aquesta bona valoració. Així, explica, “tenim un territori molt gran i una població molt dispersada i envellida, i això condiciona la manera com prestem l’atenció primària, que acaba sent pràcticament al costat de casa. De fet, tenim 9 CAP i 81 consultoris locals per donar servei a l’1% de la població de Catalunya, que es troba distribuïda en 602 nuclis de població. Això ens obliga a desplaçar-nos molt per oferir una atenció molt propera. I això l’úsuari ho percep”.
El PLAENSA
Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció d'usuaris (PLAENSA) és un projecte que va començar l'any 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l'objectiu d'obtenir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d'aquests serveis.
La satisfacció és un sentiment subjectiu de la persona receptora del servei, que té un gran valor per a la gestió. Quantificar-la permet avaluar l'acceptabilitat dels esforços de planificació i provisió de serveis i complementar els aspectes d'eficiència i efectivitat.
- Més de 20 anys esmorzant cada dissabte al Golden
- Dos professors de Manresa recullen prop de 5.000 signatures per canviar el sistema d’ensenyament
- El superaliment ric en antioxidants que has de consumir cada nit per millorar la memòria
- Detenen un home a Berga per forçar la seva exparella a pujar en un cotxe i retenir-la contra la seva voluntat
- L’Ajuntament estudia la creació de noves piscines públiques a Manresa
- ERC de Sant Vicenç dels Horts demana a la direcció nacional que 'depuri responsabilitats' pel ninot de Junqueras
- Necrològiques del 9 de juliol del 2024
- Canvis en la gratuïtat del Túnel del Cadí: es farà per mitjà d'una app vinculada a la matrícula del vehicle