El govern de l’Estat i el de la Generalitat estan en sintonia per millorar la N-260
Madrid hi aportarà els diners com a titular de la via i la part catalana ha de fer els projectes i l’obra
![Una de les cruïlles de la N-260 a Bellver de Cerdanya | ARXIU/MIQUEL SPA](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/d1f95ba8-c7df-42b8-8749-3456b6e5776e_16-9-aspect-ratio_default_0.jpg)
Una de les cruïlles de la N-260 a Bellver de Cerdanya | ARXIU/MIQUEL SPA / REDACCIÓ. puigcerdà
Redacció
El Govern de l’Estat i el de la Generalitat s’han posat en sintonia per millorar la N-260 a la demarcació de Lleida. Coneguda com l’eix Pirinenc és una de les carreteres que comuniquen transversalment el país, però tot i tractar-se d’una carretera «nacional» té un traçat molt complicat per l’orografia de la zona pirinenca i ha estat històricament una via de comunicació oblidada pels governs de Madrid. Ara, tant l’Estat com la Generalitat han aprovat una inversió de 260 milions d’euros. Madrid ho va anunciar els primers dies del mes de maig, la Generalitat en la darrera reunió de govern, dimarts.
El govern català ha donat llum verda al Conveni per al Pla d’actuacions de l’N-260, amb una inversió de 260 milions d’euros. Ara, el Consell Executiu aprova la signatura del document que concreta els detalls per al desenvolupament de les actuacions, en el marc del protocol d’encomandes de gestió. Aquest document d’encomanda de gestió és el model pactat entre el PSOE i ERC per executar obres que fa anys que s’han encallat o que pateixen importants retards. D’aquesta manera, l’Estat destina els diners i tot el procés per executar l’obra s’assumeix des de la Generalitat, amb la qual cosa, en principi, s’hauria de guanyar en agilitat de la intervenció. Les actuacions es desenvoluparan principalment a la demarcació de Lleida i tenen com a objectiu millorar la funcionalitat i la seguretat de l’eix Pirinenc
Així, la Generalitat impulsarà i redactarà els projectes i estudis necessaris i licitarà i executarà les obres corresponents. De la seva banda, l’Estat, titular de la infraestructura, aportarà a la Generalitat 260 milions d’euros, amb transferències anuals fins al 2033. Un cop l’Estat autoritzi aquest Conveni, se’n podrà formalitzar la signatura. De moment, el ministre ja té l’autorització per fer la inversió i ara cal fer el pas definitiu, una aprovació que serà el preludi de la signatura que permetrà, casualitats numèriques, fer la inversió de 260 milions a la N-260.
- Més de 20 anys esmorzant cada dissabte al Golden
- Dos professors de Manresa recullen prop de 5.000 signatures per canviar el sistema d’ensenyament
- El superaliment ric en antioxidants que has de consumir cada nit per millorar la memòria
- Detenen un home a Berga per forçar la seva exparella a pujar en un cotxe i retenir-la contra la seva voluntat
- L’Ajuntament estudia la creació de noves piscines públiques a Manresa
- ERC de Sant Vicenç dels Horts demana a la direcció nacional que 'depuri responsabilitats' pel ninot de Junqueras
- Necrològiques del 9 de juliol del 2024
- Canvis en la gratuïtat del Túnel del Cadí: es farà per mitjà d'una app vinculada a la matrícula del vehicle