El talent de dos manresans ha estat guardonat en la primera edició dels Premis Teatremusical.cat, que va celebrar-se aquest dilluns a la Sala Aquarella de Barcelona, organitzada per la revista digital amb el mateix nom. El text d'Elles, de Sílvia Sanfeliu, va endur-se el premi de millor llibret i el projecte Next To Normal Immersive, que compta amb David Pintó com a director adjunt, va fer-se amb el guardó de millor esdeveniment.

"És un premi molt benvingut, m'anima a continuar escrivint textos teatrals", ha explicat Sílvia Sanfeliu a Regió7 poques hores després de la gala. Sanfeliu ha emfatitzat el paper dels seus companys en el reconeixement, ja que considera que en són una part imprescindible. "Elles és un musical fet amb amor i esforç, que ha sorgit de creadors d'aquí. El premi de millor llibret, evidentment, no tindria sentit sense ells", detalla. Tot i això, destaca que el guardó també realça un treball que requereix "esforç personal" i que "té una part de solitud" al darrere.

Un format innovador

En aquest sentit, destaca que el premi distingeix un format fet al territori que no busca "emmirallar-se en ningú de fora". "Elles no és una franquícia, ni un musical gran, que són molt macos, però no són el que volíem fer. És un musical nou, original i fruit d'un equip petit i d'aquí", detalla. Així, també ha celebrat la creació dels premis, que esdevenen "un reconeixement dels companys de professió".

En la categoria de millor llibret, la bagenca competia amb Bye Bye Monstre de Marc Artigau, ¡Chakapum! de Joan Grau i Apologia i escarni de l'estupidesa humana de Marc Timón. El text guardonat relata la història del descobriment de la vida de les avantpassades de la protagonista: les dones de la seva família. Ella rep un regal inesperat d’una tieta-àvia que no coneix, i això la porta a fer un seguit de visites, cada dijous a l’hora de berenar, a ca la seva Tia Càndida.

Per la seva banda, la proposta Next To Normal Immersive, que compta amb el manresà David Pintó com a director adjunt, va endur-se el guardó de millor esdeveniment. Next to Normal és el primer títol de Broadway que s'ha presentat en un format 100% immersiu. La proposta ha permès que tothom que ha passat per l'Ideal de Barcelona hagi gaudit de la nova versió del musical que va revolucionar el teatre amb una escenografia digital envolupant en 360 graus. Pintó ha destacat que l'ús de l'alta tecnologia i les projeccions ha permès que el producte fos "superatractiu" i que l'espectador "caigués de quatre grapes a la història".

Pintó destaca que treballar amb professionals del nivell de Broadway ha estat una "bestialitat", però posa el focus en els "oficis invisibles de la professió", a qui responsabilitza d' "acabar fent que l'obra sigui gran i no acabi en una anècdota petita". Així mateix, el manresà ha reivindicat el paper del talent local que ha format part de la proposta assegurant que "sense tot el conglomerat català aquesta obra no hauria tirat endavant".

Els contrincants de Next To Normal Immersive en aquesta categoria eren A man of good hope, A sondheim night music, Capítols.

Pel que fa a la resta de premiats, les obres "Company", "Billy Elliot El musical" i "Adéu, Arturo" van ser les més guardonades de la nit. El muntatge del musical de Stephen Sondheim "Company", produït i dirigit per Antonio Banderas, ha estat el que ha acumulat més premis, amb quatre reconeixements: Millor Intèrpret en paper masculí per a Roger Berruezo, Millor Intèrpret en un paper femení de repartiment per a Anna Moliner, Millor Disseny d'Il·luminació per a Juan Gómez Cornejo i Carlos Torrijos i Millor Disseny de So per a Roc Mateu.

"Billy Elliot El Musical" va aconseguir un dels guardons més importants de la nit, el Premi al Millor Musical de Gran Format, a més dels de Millor Intèrpret en paper femení per a Natalia Millán i Millor Coreografia per a Peter Darling, Toni Espinosa i Elsa Alvaro.

El musical "Adéu, Arturo" de La Cubana també va rebre tres premis: Millor Direcció escènica per a Jordi Milan, Millor Escenografia per a Castells i Planas i La Cubana i Millor Vestuari per a Cristina López.