El Cicle Gaudí de cinema català arriba a Berlín, Santiago de Xile, Guadalajara i Londres

El circuit d'exhibició de l'Acadèmia del Cinema Català s'internacionalitza a Alemanya, Regne Unit i Xile

Cinema del cicle Gaudí amb Upon Entry

Cinema del cicle Gaudí amb Upon Entry / Arxiu

ACN

El Cicle Gaudí, que des del 2016 programa cinema català en 117 poblacions de Catalunya, fa un pas endavant en la seva internacionalització, iniciada l’any passat a Ciutat de Mèxic, i arriba enguany a Berlín, Santiago de Xile, Guadalajara i Londres gràcies a la col·laboració de l'Institut Ramón Llull. En totes aquestes ciutats s’hi podran visionar les pel·lícules que han format part de la programació del Cicle Gaudí a Catalunya els darrers mesos i que configuren una bona fotografia de la diversitat i la qualitat del cinema de producció catalana, present en festivals de tot el món i premiat internacionalment.

Algunes de les pel·lícules que formaran part del Cicle Gaudí 2024 en l’àmbit internacional són '20.000 espècies d'abelles', d’Estibaliz Urresola; 'Las buenas compañías', de Silvia Munt; 'Els encantats', d’Elena Trapé; 'Un año, una noche', d’Isaki Lacuesta; 'Suro', de Mikel Gurrea; 'Creatura', d’Elena Martín; 'Vasil', d’Avelina Prat; 'Un cel de plom', de Miquel Romans; 'Mediterráneo', de Marcel Barrena; i 'Upon Entry (L’arribada)', d’Alejandro Rojas i Juan Sebastián Vásquez.

El Cinema Tonalá (Ciutat de Mèxic), el Museo Cabañas (Guadalajara), l’Institute of Contemporary Arts (Londres), el Kino Babylon Mitte (Berlín) i la Pontificia Universidad Católica de Chile (Santiago de Xile) són els espais on es programarà el Cicle Gaudí.

El mes de febrer, el Cinema Tonalá (Ciutat de Mèxic) i el Kino Babylon Mitte (Berlín) iniciaran les seves projeccions mensuals. En el cas de la sala de Ciutat de Mèxic serà el divendres 23, i en el de la sala de Berlín, el dissabte 24. A la capital alemanya està previst, a més, que Julian Elizalde, director de fotografia de 'Suro', participi en la presentació d’aquesta projecció i en el debat posterior amb el públic.