Disney+ imita Netflix: apuja preus i prohibirà compartir contrasenyes

Els consumidors el podran escollir a partir de l'1 de novembre i tindrà un cost de 5,99€ mensuals

El logotip de Disney +

El logotip de Disney + / arxiu

ACN

Disney+ seguirà el mateix camí que el seu rival Netflix i també prendrà mesures per prohibir la compartició de contrasenyes entre els seus usuaris. Les noves condicions perquè els usuaris deixin de compartir comptes s’anunciaran a finals d’aquest any i començaran a aplicar-se «en algun moment del 2024».

A més a més, la plataforma ha anunciat que amplia el seu pla de subscripcions amb una nova opció que inclou anuncis publicitaris. Es tracta del pla 'Estàndard amb anuncis', que estarà disponible a Espanya a partir de l'1 de novembre. L'objectiu, segons la cadena, és garantir la "màxima flexibilitat" en els plans i oferir als consumidors diferents formes de subscripció, adaptades a les necessitats dels espectadors. El preu d'aquest pla serà de 5,99€ mensuals, a diferència de 'l'Estàndard sense anuncis', que costarà 8,99€ i el 'Prèmium', que tindrà un cost de 11,99€. Aquesta proposta ja està vigent en altres països, com els Estats Units, i ara s'aplicarà, a part d'Espanya, al Regne Unit, Alemanya, Suïssa, o Itàlia, entre altres estats.

En aquest sentit, Disney ha aclarit que els subscriptors actuals podran mantenir el seu pla, que passarà a ser 'Prèmium', però que si ho prefereixen, tindran l'opció de canviar al pla 'Estàndard' o 'Estàndard amb anuncis'. Als que decideixin no canviar de pla se'ls facturarà amb el nou preu a partir del seu primer cicle de facturació, és a dir, després del 6 de desembre.

La diferència entre el pla 'Estàndard' i 'l'Estàndard sense anuncis' només estarà relacionada amb els anuncis publicitaris, ja que la qualitat de vídeo i el nombre de perfils que poden fer ús del compte serà el mateix. Ara bé, el nou pla - que és el més econòmic- no permet que l'usuari pugui fer descàrregues, i els altres dos sí.

El president de 'The Walt Disney Company EMEA', Jan Koeppen, ha comunicat en una nota de premsa que l'arribada del nou pla suposa "un canvi d'etapa' dins la companya, en la que "s'ofereixen més opcions tant als subscriptors com als anunciants". "Seguim marcant la diferència en el panorama actual", ha afegit Koeppen.

Així mateix, Disney també ha avançat que afegirà noves sèries de televisió sota les seves sis marques: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic i Star. "Hi haurà una oferta d'entreteniment que inclou des de documentals a sèries aclamades per la crítica, així com comèdies o animacions clàssiques", han afegit.