El Secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, visita la monistrolenca Texia

La comitiva ha conegut el pla estratègic de la companyia, la fàbrica i els diferents projectes d'innovació en marxa

Albert Castellanos, durant la visita a les instal·lacions de Texia

Albert Castellanos, durant la visita a les instal·lacions de Texia / Texia

Redacció

El secretari d'Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, ha visitat aquest divendres la companyia familiar amb seu a Monistrol de Montserrat Texia, especialitzada en la fabricació de productes tèxtils d'alta qualitat per als sectors horeca prèmium i de les aerolínies. Castellanos ha visitat l'empresa acompanyat de Maria Teresa Clotet, directora dels Serveis Territorials d'Empresa i Treball i de Laura Sobrevias, delegada d’ACCIÓ a la Catalunya Central.

Durant la trobada, la delegació ha conegut el pla estratègic de la companyia, que implica accelerar el procés d'expansió, invertir en les seves tecnologies pròpies i reforçar la seva aposta per la sostenibilitat. Texia també li ha mostrat la seva gamma de productes de les seves marques pròpies Mydrap, Rolldrap i Athos. Posteriorment, Castellanos ha pogut conèixer la fàbrica de Texia al detall, tant la part d’acabats tèxtils (finishing) com els diferents projectes d'innovació que la companyia té en marxa. .

El secretari d'Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ ha agraït l'oportunitat de conèixer les instal·lacions de la companyia i ha destacat que "Texia és un clar exemple de l’estratègia empresarial que explica la competitivitat de les empreses: una forta aposta per la innovació i l’R+D, la sostenibilitat i la internacionalització". "Empreses com Texia demostren la riquesa del teixit empresarial de la Catalunya Central, amb una economia diversificada i internacionalitzada, fortament innovadora i amb molta capacitat de transformació”, ha subratllat Castellanos.

Des que Monistrol es va convertir en la nova seu de Texia, els anys 80, la companyia nascuda a Manresa no ha parat de créixer i augmentar l'espai de la seva seu fins als 10.000 metres quadrats que ocupa avui. L'empresa dona feina a 85 persones.

Texia va néixer el 1917 i ha esdevingut un referent en la fabricació de productes tèxtils de cotó en rotllo i sense costures d'alta qualitat gràcies a les seves dues marques pròpies, Rolldrap i Mydrap, que la companyia va llançar al mercat els anys 1995 i 2010, respectivament, per diferenciar-se dels productes tèxtils tradicionals. Avui són presents en els principals restaurants, hotels, línies aèries, creuers i servei d'àpats de luxe del món.

Texia, que exporta el 80% de la seva producció a tot el món hom, té una filial al Canadà, que distribueix els productes Mydrap per Amèrica del Nord.

La quarta generació familiar de l'empresa, liderada per Marcos Guasch Pubill, s'ha fixat el propòsit de "liderar la transformació del sector tèxtil industrial cap a la sostenibilitat a través de les tecnologies pròpies (SeamlessTEX i DigitalTEX)", segons fonts de la companyia. Per continuar optimitzant-les, Texia inverteix el 10% dels seus ingressos en projectes de R+D.

Subscriu-te per seguir llegint