Indústria

El cotxe elèctric que es fabricarà a Martorell es dirà Cupra Raval

Així són totes les novetats de Cupra presentades al Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona

ACN

Redacció

El vehicle elèctric en què es basarà la transformació de la fàbrica de Seat a Martorell (Baix Llobregat) i que es començarà a produir a partir del 2025 portarà per nom Cupra Raval, segons ha confirmat aquest dijous el conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths. Cupra és la gran aposta de la companyia.

Griffiths ha donat a conèixer de manera oficial el nom del model en el marc del saló Automobile, que celebra una jornada reservada a periodistes abans de l’obertura al públic entre el 13 i el 21 de maig, quan espera rebre més de 300.000 visitants.

«Som de Barcelona. És casa nostra. Estem molt orgullosos de ser d’aquí i per això hem escollit aquest nom», ha assegurat el primer executiu de Seat i Cupra, que s’ha confessat fan del Raval, un barri «sorprenent» i «ple de contrastos». Seat ha tornat als beneficis gràcies a l’impuls de Cupra.

Motor de transformació

Conscient dels «reptes» que afronta el Raval, Griffiths ha explicat que la companyia portarà a terme accions per «ser el motor de transformació» del barri i «recuperar l’orgull de ser d’allà».

Amb el bateig del nou model com a Raval –el popular barri de Barcelona–, Seat manté la tradició d’utilitzar noms de poblacions o barris de Catalunya per als seus vehicles.

El Cupra Born, llançat al mercat el 2021, va ser el primer a portar un nom vinculat a Barcelona, i abans Seat va posar el nom de Tarraco (el nom de Tarragona en l’època de l’Imperi Romà) al seu SUV –tot camí– de gran mida després d’un procés de participació popular.

Fa poques setmanes, es va presentar també a Berlín el tot camí Tavascan, una població de la comarca pirinenca lleidatana del Pallars Sobirà, i hi ha plans per posar-hi a un altre SUV híbrid de mida mitjana el nom de Terramar, un emplaçament de Sitges.

El Cupra Raval serà un urbà cent per cent elèctric, del segment B, que es fabricarà sobre la plataforma modular MEB Small del grup Volkswagen.

Segons la companyia automobilística, aquest model comptarà amb una autonomia de fins a 440 km i una potència de fins a 226 CV. Amb aquest model, que està pensat per a un públic jove, el grup Seat pretén «democratitzar» l’accés als vehicles elèctrics, segons ha assegurat la companyia en diverses ocasions.

L’objectiu de Seat a mitjà termini és vendre 500.000 cotxes a l’any, segons va explicar Griffiths fa unes setmanes en la presentació dels resultats de la companyia.