27 de setembre, dia Mundial del Turisme: 4 trucs per atraure més clients

Després de la temporada d'estiu, és hora de treure el màxim profit a la de tardor i a la d'hivern

Celebra el Dia Mundial del Turisme

Celebra el Dia Mundial del Turisme / freepik

El sector turístic és un dels principals pilars de l'economia catalana i, un cop tancada la temporada d'estiu, el balanç que en fan hotelers i restauradors és que ha estat bona, tot i que algunes zones de Catalunya no han complert les expectatives, com la Costa Brava o la Costa Daurada. L'augment dels viatges a l'estranger després d'anys de restriccions per la pandèmia ha estat un dels motius, segons experts, que han fet que algunes destinacions catalanes no hagin complert les previsions de principi d’estiu, malgrat que els nivells d'ocupació han estat bons. Ara, s'encara la temporada de tardor i en poques setmanes arribarà la d'esquí. Per aquest motiu, i aprofitant que aquest 27 de setembre és el Dia Mundial del Turisme, hem preparat una petita guia amb quatre trucs de màrqueting dirigida a persones amb negocis turístics. La clau: aconseguir clients tot l'any, independentment de l'estació.

Els 4 principals trucs per aconseguir turisme de qualitat al teu sector

1. Mostra el que ofereixes a les xarxes socials. El teu local, les habitacions, la gastronomia, els serveis o les activitats. Buscar un bon fotògraf o saber retocar les fotos, et pot servir per atraure el client ideal. A més, acompanya les imatges amb els millors hashtags més adients i més utilitzats per cada tipus de públic, els pots trobar a diverses plataformes, segons el sector. Normalment, les mateixes xarxes socials et diuen els més buscats o seguits.

2. Aconseguir ressenyes positives a Google farà que tinguis més clients. Cada vegada que tinguis un client, demana que et posin una ressenya i pots deixar en un lloc visible un codi QR, per exemple, per facilitar que pugui escriure la seva valoració. També és important respondre les ressenyes de forma ràpida i personalitzada.

Ressenyes de Google

Ressenyes de Google / freepik

3. Fes promocions en diverses dates, com Sant Valentí, Nadal, Reis, Setmana Santa... Busca els dies especials per al teu sector, com fan les botigues per exemple amb el 'Black Friday' o el 'Blue Monday' (el dia més trist de l'any). T'hi pots afegir amb l'excusa de fer feliços els teus clients o possibles clients tot oferint-los novetats o descomptes.

4. L'últim petit consell que et podem donar és que fidelitzis sempre la clientela a través de newsletters (butlletins), promocions per Whatsapp o altres canals. Mantenir les xarxes socials al dia és essencial perquè el teu negoci funcioni durant tot l'any.