Els fabricants d'automòbils europeus tenen garantit només el 16% dels metalls (cobalt, liti i níquel) per fer bateries, segons un informe elaborat per l'organització Transport & Environment (T&E). El document apunta que Tesla lidera aquesta cursa davant de Volkswagen i la xinesa BYD, però matisa que únicament disposen del material per complir els objectius de venda fins al 2030 la firma d'Elon Musk i l'asiàtica. A la cua, es troben marques com Toyota, BMW i Hyundai-Kia. L'anàlisi indica que sis empreses (Tesla, BYD, Volkswagen, Ford, Renault i Stellantis) tenen contractes a llarg termini per cadascun dels tres metalls o planegen canviar la química de les bateries per deixar de tenir-ne dependència d'algun d'ells.

L'informe també destaca que els tres fabricants alemanys, BMW, Mercedes i Volkswagen ocupen les primeres posicions en pràctiques responsables a la cadena de subministrament (valora, entre d'altres, protecció dels drets humans i dels indígenes i la traçabilitat de les matèries). En canvi, BYD obté zero en aquest paràmetre en "no trobar informació sobre cap pràctica sostenible".