Iberia reubica en altres vols el 80,2% dels passatgers afectats per la vaga dels treballadors de 'handling'

L'aerolínia ha tornat l'import dels bitllets a 4.900 clients més, un 10,7% dels perjudicats per la protesta

Lectura del manifest per part dels treballadors de 'handling' d'Iberia en contra de la precarització laboral

Lectura del manifest per part dels treballadors de 'handling' d'Iberia en contra de la precarització laboral / Caterina Tallón

ACN

Iberia reubicat 36.621 dels 45.641 viatgers afectats per les cancel·lacions com a conseqüència de la vaga de treballadors del 'handling' convocada entre divendres i dilluns que ve, el 80,2% del total. La convocatòria va obligar l'aerolínia a cancel·lar més de 400 vols d'Iberia, Iberia Express i Air Nostrum. Segons Iberia, es treballa per trobar seients a la resta d'afectats tot i la dificultat d'aquestes dates coincidint amb la finalització de les vacances de Nadal i l'alta ocupació dels vols. A banda, hi ha 4.900 viatgers més, un 10,7% que han sol·licitat el reemborsament de l'import dels bitllets. D'aquesta manera, Iberia ha aconseguit donar solució a un 90,9% dels viatgers afectats, segons ha reivindicat en un comunicat.

El director Corporatiu de la companyia, Juan Cierco, ha assenyalat que encara que es produís una desconvocatòria d'última hora seria "impossible" reprogramar els vols per la "complexitat tècnica" que suposaria, ja que els passatgers ja haurien estat reubicats o bé ja haurien rebut l'import dels bitllets després de renunciar a viatjar.

"La mera convocatòria de la vaga ha provocat un perjudici importantíssim, sobretot a milers de viatgers però també a més de 90 companyies aèries, inclosa la pròpia Iberia i totes les del Grup IAG, que ens hem vist obligats a cancel·lar centenars de vols", ha lamentat Cierco.

L'aerolínia recorda que aquells viatgers que ho desitgin encara poden sol·licitar canvis a través de la web d'Iberia, les agències de viatge o a través del Centre d'Atenció al Client i recomana fer el 'check in' amb antelació a través de la pàgina web i acudeixin amb més marge de l'habitual a l'aeroport.

Els sindicats CCOO, UGT i USO han convocat vaga per protestar contra la negativa d'Iberia de fer el seu propi autohandling després d'haver perdut la concessió d'AENA per al servei de terra en vuit aeroports, entre ells el de Barcelona. La companyia considera que fer autohandling és inviable econòmicament i defensa que amb la subrogació els treballadors mantindran tots els seus drets laborals.