Udon planeja expandir-se en aeroports i amb ‘food trucks’ i més locals
Paula Clemente
Han passat exactament 20 anys des que Jordi Pascual i Jordi Vidal van posar en marxa un restaurant de cuina asiàtica al barri del Born, a Barcelona, que somiaven convertir en cadena. Avui, aquella idea de negoci són 70 establiments repartits per tot Espanya –alguns, fins i tot, a l’altre costat de l’Atlàntic– i 50 milions d’euros de facturació. Així, amb la seva marca més que consolidada, Udon vol, ara, expandir el seu negoci en gran: obrint 15 locals el 2024, amb l’ambició de duplicar la seva xarxa als pròxims anys, posant en marxa nous models d’establiments (de food trucks a punts de venda en aeroports) i conquerint els Estats Units.
El pare de Pascual, que viatjava molt al Japó per feina, li va suggerir al seu fill muntar un restaurant de cuina japonesa a Barcelona quan aquest jove de gairebé 30 anys graduat en Administració i Direcció d’Empreses va tornar a la ciutat després de diversos anys treballant a Bèlgica. Pascual va descartar la idea per no saber res del món de la restauració, fins que el seu pare el va posar en contacte amb el fill d’un amic seu, Jordi Vidal, que havia estudiat hostaleria. D’un sopar dels quatre junts en va néixer Udon.
"Volíem una estructura que es pogués replicar i que fos extrapolable", recorda, ara, Jordi Pascual, que s’ha convertit en el conseller delegat de la companyia.
- Més de 20 anys esmorzant cada dissabte al Golden
- Dos professors de Manresa recullen prop de 5.000 signatures per canviar el sistema d’ensenyament
- El superaliment ric en antioxidants que has de consumir cada nit per millorar la memòria
- Detenen un home a Berga per forçar la seva exparella a pujar en un cotxe i retenir-la contra la seva voluntat
- L’Ajuntament estudia la creació de noves piscines públiques a Manresa
- ERC de Sant Vicenç dels Horts demana a la direcció nacional que 'depuri responsabilitats' pel ninot de Junqueras
- Necrològiques del 9 de juliol del 2024
- Canvis en la gratuïtat del Túnel del Cadí: es farà per mitjà d'una app vinculada a la matrícula del vehicle