Els ingressos de Nestlé cauen un 5,9% durant el primer trimestre del 2024

La multinacional ho atribueix a la debilitat de la demanda a Amèrica del Nord

Cápsules de cafè Nespresso durant el procés de fabricació

Cápsules de cafè Nespresso durant el procés de fabricació / ARXIU/EP

EP

El grup suís d'alimentació Nestlé va experimentar una caiguda del 5,9% en els seus ingressos durant el primer trimestre del 2024, fins a 22.092 milions de francs suïssos (22.608 milions d'euros), a causa de l'impacte del tipus de canvi i de la debilitat de la demanda a Amèrica del Nord, segons ha informat la multinacional.

Les vendes de Nestlé van créixer el 1,4% interanual en termes orgànics, descomptant l'impacte del tipus de canvi i les variacions del perímetre comptable de l'empresa, incloent-hi un augment del 3% del preu, mentre que el creixement intern (RIG) va recular un 2% "afectat per la feble demanda dels consumidors, particularment a Amèrica del Nord, i les limitacions temporals d'oferta de vitamines, minerals i suplements".

A nivell geogràfic, els ingressos de Nestlé van disminuir un 7,7% interanual a Amèrica del Nord, fins a 5.823 milions de francs suïssos (5.959 milions d'euros), mentre que a Europa la facturació va baixar un 5%, fins a 4.642 milions de francs (4.750 milions d'euros).

Així mateix, els ingressos de la multinacional a Àsia, Oceania i Àfrica van sumar 4.240 milions de francs suïssos (4.339 milions d'euros) entre el gener i el març, un 9,4% més que un any abans, mentre que a Llatinoamèrica la facturació va augmentar un 1 ,5%, fins a 3.072 milions de francs (3.144 milions d'euros). Per contra, a la Xina va recular el 5,9%, fins a 1.233 milions de francs (1.262 milions d'euros).

Per la seva banda, la xifra de negoci assolida a través de Nespresso durant el primer trimestre va caure un 4,1%, fins a 1.503 milions de francs suïssos (1.538 milions d'euros), mentre que el negoci de Nestlé Health Science va recular un 6,6 %, fins a 1.511 milions de francs suïssos (1.546 milions d'euros).

TEMES