Motor

Monleón i Torrallardona arriben al descans en plena lluita per ser al podi

El copilot igualadí de Lucas Moraes és quart en cotxes, amb el primer dels Toyota, i el navegant bagenc és tercer en camions, amb el triomf molt lluny però el segon lloc a tir

Lucas Moraes i Armand Monleón condueixen el primer dels Toyota a la general

Lucas Moraes i Armand Monleón condueixen el primer dels Toyota a la general / Toyota Gazoo Racing

Jordi Agut

Jordi Agut

El Dakar arriba aquest dissabte a l'etapa de descans de Riad amb els pilots i les mecàniques recuperant-se de 48 hores d'incomunicació al desert que han provocat estralls en uns i han elevat les possibilitats dels altres. Pel que fa als nostres, dos representants de la Catalunya central afrontaran les sis darreres jornades, a partir de diumenge, en plena lluita per ser al podi, tot i que la victòria final sembla més allunyada.

L'igualadí Armand Monleón, copilot del brasiler Lucas Moraes, és quart en una classificació de cotxes que ha patit un daltabaix després de l'etapa en dos dies. Ara dominen els Audi, el de Carlos Sainz, molt reforçat després de la seva lliçó d'estratègia de dijous, i Matthias Ekström. Sembla que, a hores d'ara, només els pot plantar cara la pròpia fiabilitat, no gaire notable en el fabricant aleman, i Sébastien Loeb, a menys de mitja hora del madrileny i assumint tots els galons de Hunter.

Perquè el desert ha tret de l'equació el cinc cops triomfador Nàsser al-Attiyah, que s'ha hagut d'empassar la vanitat després de mil problemes i ara haurà de fer, com va prometre que faria, d'ajudant del francès, company d'escuderia. Amb els Audi i Loeb lluitant pel triomf, el paper de Moraes i Monleón haurà de ser el de ser constants i esperar alguna errada al capdavant. La marca japonesa és l'actual guanyadora de la cursa i voldrà resultats. També hauran de mirar que no els avancin els de l'altre equip Toyota, l'Overdrive del belga Guillaume de Mevius, que només és a cinc minuts. I també té opcions un altre representant de l'escuderia nipona, el veterà Giniel de Villiers, a 21 minuts de Moraes.

Per darrere, cara i creu dels nostres. Nani Roma i Àlex Haro van fer una bona etapa doble i han sortit propulsats cap al dotzè lloc de la general, amb el Ford. Tenen només a nou minuts el top-10 de la cursa i tampoc no són tan lluny els altres pilots que hi ha a davant. L'experiència de l'osonenc ha de ser un factor en els últims dies. En canvi, Isidre Esteve no ha pogut acabar l'etapa per culpa d'una avaria en un diferencial. S'ha hagut de quedar en l'últim campament a passar la nit i dissabte intentarà arribar a Riad, per comprovar si pot acabar el raid.

Lluny i a prop

Pel que fa al camió de Mitchel van den Brink, Moi Torrallardona i Jarno van de Pol, una bona notícia i una de dolenta. La bona és que han quedat segons de la superetapa i això els ha permès arribar a posicions de podi, en concret, la tercera, desbancant el vigent campió i excompany seu Janus van Kasteren. A més, tampoc no tenen tan lluny el txec Ales Loprais, a poc més de mitja hora perfectament assumible amb el terreny que encara falta. En canvi, la victòria sí que està molt lluny. Martin Macik, un altre dels txecs, ha fet una gran etapa de 48 hores i ha distanciat el camió de Van den Brink a gairebé dues hores. Amb la solidesa del corredor bohemi sembla complicat que perdi tanta diferència, tot i que l'equip de Torrallardona ho haurà de seguir provant.

Qui ja no lluita pel podi és un Gerard Farrés que va hipotecar totes les seves opcions amb l'espectacular accident de dimecres, que li va fer perdre quatre hores i mitja.De tota manera, ell i Diego Ortega han fet un bon setè lloc de l'etapa i han d'aprofitar el descans per agafar forces i encarar un tram final amb fites parcials per aconseguir com la d'ajudar la seva companya d'equip Sara Price, que és segona.