Restriccions de trànsit a l'Eix Diagonal, entre Capellades i Vilanova del Camí, per obres de millora

A partir d’aquesta tarda i fins al març, es tancarà la carretera en sentit Igualada/Manresa · El trànsit es desviarà per les carreteres BV-2304 i C-244

Restriccions al trànsit a la C-15 entre Capellades i Vilanova

Restriccions al trànsit a la C-15 entre Capellades i Vilanova / Territori

Les obres de millora que el Departament de Territori té en marxa a l’Eix Diagonal entre Vilafranca del Penedès i Igualada comportaran restriccions al trànsit entre Capellades i Vilanova del Camí, a partir d’aquesta tarda. Així, a les 18,30 hores d’avui i fins al març, es tancarà la carretera en el sentit Igualada/Manresa, de manera que els vehicles es desviaran per les carreteres BV-2304 i C-244. 

Durant aquest període de temps, els vehicles en sentit Vilafranca del Penedès continuaran circulant per la carretera C-15, amb les restriccions de velocitat i l’estretament de carrils que s’apliquen com a conseqüència de les obres.

Aquests treballs s’emmarquen en les obres de millora de la funcionalitat i la seguretat viària de l’Eix Diagonal que ha impulsat el Departament de Territori i que comportaran una inversió de 79 MEUR. L’obra inclou la construcció d’un tercer carril, la instal·lació d’un separador central i el desdoblament d’un tram com a principals millores, per a facilitar els avançaments i la fluïdesa de la circulació i reduir el risc d’accidents frontals.

Afectacions a la Pobla de Claramunt

D’altra banda, cal recordar que a la C-15 al seu pas per la Pobla de Claramunt, es produeixen afectacions a la circulació dos dies laborables a la setmana –dilluns i dimecres/dijous– a l’entorn de les 12 del migdia, en què el trànsit es desvia durant uns 45 minuts, aproximadament. Aquests desviaments finalitzaran durant el mes de febrer.

Mesures de seguretat viària

Per afavorir la seguretat viària durant les obres, s’ha accelerat l’execució de les barreres de formigó per a la separació de sentits en diversos trams i s’han eliminat corbes en alguns dels desviaments de trànsit.

Així mateix, s’ha reforçat la senyalització d’obra, amb la instal·lació d’elements d’abalisament a l'entorn dels enllaços i la doble línia continua en els trams on no s’ha executat la mitjana de formigó, el fresat d’antigues marques vials, el reforç de balises lluminoses en zones de traçat sinuós, i el reforç del repintat general de les marques vials d’obra.