La mortalitat a les carreteres de la regió es redueix un 45% respecte a l'any passat

Des de principi d'any hi ha hagut onze víctimes mortals en nou accidents de trànsit, mentre que l'any passat n'hi va haver vint

A la C-55 han mort cinc persones des de principi d'any

A la C-55 han mort cinc persones des de principi d'any / ARXIU/OSCAR BAYONA

Laura Serrat

Laura Serrat

Les carreteres de la xarxa viària interurbana de l'àmbit de cobertura de Regió7 han registrat fins al mes d'octubre 11 víctimes en 9 accidents mortals, segons el darrer balanç del Servei Català del Trànsit. Durant el mateix període de l'any passat, van perdre la vida a les carreteres de la regió 20 persones en un total de 19 sinistres mortals, el que suposa una reducció del 45% en nombre de morts i del 52% pel que fa al nombre d'accidents mortals.

De fet, la Catalunya central és una de les demarcacions on més ha minvat la mortalitat relacionada amb els accidents de trànsit, ja que en el conjunt de Catalunya la reducció és del 3% en el nombre de morts i del 5% en sinistres mortals en el balanç fet a finals d'octubre, amb un total de 128 víctimes en 115 accidents mortals. Si les mateixes xifres es comparen amb l'any 2019, s'observa que hi ha hagut una reducció del 18% pel que fa a les víctimes mortals a les carreteres catalanes i del 20% pel que fa als accidents.

Durant aquest mes d'octubre, han mort 13 persones a la xarxa interurbana de Catalunya, amb cinc víctimes mortals més que a l'octubre de l'any passat, però amb vuit menys respecte al 2019. De les 13 víctimes mortals, 3 han mort en accidents en les carreteres de les comarques centrals. Un d'ells es va produir a la C-14, a Fígols i Alinyà, a l'Alt Urgell, on va perdre la vida un conductor a causa d'un xoc frontal, i l'altre accident va succeir a la C-55, a Valls de Torroella, on van morir dues persones a causa d'un xoc entre dos turismes.

La C-55, la cinquena carretera amb més morts

L'AP-7, amb 12 morts, és la carretera que acumula més sinistres mortals aquest 2023, tot i que es consolida la reducció de les víctimes mortals d'aquesta via respecte a l'any passat, atès que se n'han registrat la meitat (23). La resta de vies amb més sinistralitat es distribueix en les següents carreteres: N-II (7 morts), A-2 (6), N-340 (6) i C-55 (5). De fet, dels nou accidents mortals que s'han registrat a la regió fins al 31 d'octubre quatre han tingut lloc a la C-55, i tres es concentren al tram nord, de Manresa a Solsona, on a diferència del tram sud fins a Olesa de Montserrat no hi ha un mur separador entre els dos carrils.

Un de cada tres morts és motorista

Enguany han mort a les carreteres catalanes 44 motoristes (7 dels quals aquest mes d’octubre), el que representa el 34% de les víctimes mortals d’aquest 2023. L’any passat fins al mes d’octubre van perdre la vida 39 motoristes i el 2019, 41. El balanç del Servei Català del Trànsit no comptabilitza els dos motoristes morts a la carretera del Xup en cinc mesos de diferència i a només 150 metres de distància en ser considerada una carretera urbana.

Pel que fa al conjunt de col·lectius vulnerables, motoristes, vianants i ciclistes sumen quasi la meitat de les víctimes mortals (47%) a les carreteres catalanes. Fins al 31 d’octubre, han mort també 11 vianants i 5 ciclistes. En relació amb l’any passat, això representa una víctima mortal més pel que fa als ciclistes i cinc menys en el cas dels vianants.

El Servei Català del Trànsit insta a motoristes, ciclistes i vianants a tenir més percepció del risc i consciència de la seva fragilitat, i a la resta d’usuaris, respecte i prudència per reduir les víctimes dels col·lectius vulnerables.

Subscriu-te per seguir llegint