Tanca el centre d'estètica Ideal del Carrefour de Manresa amb clients que tenien tractaments a mitges
La franquícia amb centres a arreu d'Espanya ha anunciat el seu tancament definitiu per problemes econòmics
Redacció/Laura Serrat
La cadena de centres de depilació làser i estètica Ideal ha anunciat el tancament definitiu per problemes econòmics. Es tracta d'una marca amb presència en un centenar de ciutats espanyoles, entre les quals Manresa, amb un local al vestíbul del Carrefour. Moltes de les clientes que acudien en aquest espai s'han trobat la persiana abaixada sense més explicacions malgrat que havien avançat els diners de tractaments estètics.
A conseqüència de la situació econòmica que travessen els Centres Ideal des de la pandèmia, "ens veiem legalment obligats a tancar els nostres centres propis", ha informat la firma a través de la seva pàgina web. "Hem intentat solucionar aquesta situació mitjançant diferents vies, posant en pràctica totes les mesures que estaven al nostre abast, amb la finalitat de seguir amb la dinàmica de l'empresa. Però, per desgràcia, no ha estat possible", afegeix el comunicat.
Recomanacions de l'Oficina Comarcal de Consum del Bages
Davant d'aquest tancament inesperat que afecta un centre a Manresa, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consum del Consell Comarcal del Bages (OCIC) ha elaborat un seguit de recomanacions per a les persones afectades. De fet, des de l'oficina ja han atès prop de 30 persones aquests darrers dies i han ajudat a tramitar cinc reclamacions fins ara.
Si heu finançat el tractament amb un crèdit al consum, ofert pel mateix centre i vinculat a la prestació del servei:
- Envieu la reclamació per correu certificat o burofax, o de manera que en quedi constància, a l’adreça postal del centre d’estètica “Centros Ideal” que us prestava el servei.
- Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, traslladeu la reclamació a l’entitat financera, informant del tancament de l’activitat i sol·licitant tant la paralització de l’emissió de rebuts, com la devolució de la part del finançament pagat que correspon a la part del servei encara no prestat.
- Si l’entitat financera no us dona una resposta satisfactòria en el termini d’1 mes, cal que us dirigiu al vostre Servei Públic de Consum (trobeu la vostra oficina) per presentar la reclamació contra l’entitat financera. La via de resolució serà la mediació de consum.
Si heu pagat amb targeta de crèdit:
- Contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs.
- Si el banc no us anul·la els càrrecs, cal que envieu la reclamació per correu certificat o burofax a l’adreça postal del centre d’estètica “Centros Ideal” que us prestava el servei.
- Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, podeu adreçar-vos a la via judicial (consulteu el Servei d’Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no us caldrà advocat ni procurador.
Si heu pagat en efectiu o amb un crèdit personal, és a dir, un crèdit no associat al finançament del tractament:
- Envieu la reclamació per correu certificat o burofax a l’adreça postal del centre d’estètica “Centros Ideal” que us prestava el servei.
- Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, podeu adreçar-vos a la via judicial (consulteu el Servei d’Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no us caldrà advocat ni procurador.
- Mor als 92 anys Lluís Vilà, president i fundador del Grup Vilà Vila
- Necrològiques del 9 d'abril del 2024
- Ampli desplegament per a rescatar una persona que ha caigut amb el cotxe per un barranc a Pont de Bar
- La regió pot canviar en nou mesos una comissària que només n’ha exercit cinc
- Món Sant Benet, un casament únic en un espai idílic
- Turull demana als votants des de Manresa que no deixin que Illa sigui el president
- Un veí d'Ardèvol mor en un xoc amb un camió a la C-451, a Llobera
- Alejandra Marisa: així és la model de 60 anys guanyadora d'un certamen de Miss Univers a l'Argentina