Kit Digital: quines solucions trien més les pimes per digitalitzar-se?
00%
Carregant

Kit Digital: quines solucions trien més les pimes per digitalitzar-se?

keyboard_arrow_down
Kit Digital: quines solucions trien més les pimes per digitalitzar-se?

El 70% de les petites i mitjanes empreses preveuen multiplicar la inversió en tecnologia en els propers quatre anys

Per: L. Martín

Les petites i mitjanes empreses i els autònoms no destaquen tradicionalment pel nivell de digitalització. Per poder guanyar competitivitat en un entorn cada vegada més digital, el 70% de les pimes preveuen multiplicar la seva inversió en tecnologia els propers quatre anys, segons l'estudi 'Digitalització de la pime, creixent des de les plataformes de col·laboració', elaborat per Microsoft i IDC.

El març passat es va obrir la primera convocatòria perquè les empreses d'entre 10 i 50 empleats puguin accedir a subvencions a fons perdut -de fins a 12.000 euros- per millorar les eines tecnològiques. Es tracta del Kit Digital, impulsat pel govern, dotat amb 3.067 milions d'euros i finançat a càrrec dels fons Next Generation de la Unió Europea. Comerç digital, pàgina web adaptada o factura digital: les opcions s'adapten a cada cas concret. Però, de totes les solucions disponibles al kit, quines prevalen en aquestes companyies?

El 60% de les pimes pensen primer a tenir una pàgina web competent per obrir-se portes, com indiquen les conclusions de l'estudi realitzat per Cosmomedia 'Radiografia d'interessos de la pime davant de les Solucions del Programa Kit Digital'. “Quan els usuaris busquen un producte a internet, serà destacable el negoci que estigui més ben posicionat, el disseny de la seva pàgina web, si s'adapta bé als telèfons mòbils, entre d'altres aspectes. I això és el que s'optimitza”, explica el Sergi Bel, expert de l'Oficina Accelera Pime de la Cambra de Tarragona. Per ser visibles a la xarxa i arribar així a més clients potencials, les pimes podran obtenir fins a 2.000 euros de l'ajuda.

Les petites i mitjanes empreses i els autònoms no es destaquen tradicionalment pel seu nivell de digitalització.


Una bona administració de les xarxes és la segona opció més escollida: “No tenir bona gestió de la web, el màrqueting i les RRSS implica donar una mala imatge avui dia, i dedicar hores i recursos interns sense obtenir bons resultats”, explica Oriol Genisans, CEO de Cetrex Internet Marketing i agent digitalitzador. L'ajut és superior en aquest cas i puja fins a 2.500 euros per empresa.

Després de crear la pàgina web i activar les xarxes socials, el 39% de les pimes creuen que és convenient gestionar els clients i proveïdors de forma digital i, un 29%, que és prioritat el comerç electrònic. Poder comercialitzar els productes o serveis en línia augmenta les possibilitats de vendes i ofereix l'oportunitat d'expandir-se. Amb 2.000 euros per empresa, es poden arribar a vendre fins a 100 productes per millorar l'experiència i la satisfacció dels clients.

Intel·ligència empresarial i gestió de processos

La intel·ligència empresarial i analítica no és de les més escollides, tenint en compte que només el 17% opten per aquesta solució. Tot i això, aporta múltiples avantatges: “Abans s'havia d'accedir a les bases de dades per a la gestió de personal, de les vendes i d'altres aspectes de l'empresa. Ara, els programaris mostren de manera clara i gràfica el negoci”, explica Bel. En el cas d'una empresa turística, es podran registrar les visites i crear gràfics de forma automàtica de la seva evolució de manera segmentada per la procedència o sobre els llocs on s'allotgen.

La gestió de processos és demanada pel 28% de les empreses i serveix per gestionar l'inventari, la facturació, la comptabilitat, etc. de manera més automatitzada. “Es poden substituir els processos més mecànics. Cada vegada que arriben correus de subministraments, els fitxers adjunts es poden desar automàticament en una carpeta, sense haver d'obrir-los un per un”, afegeix l'expert de l'Oficina Accelera Pime de la Cambra de Tarragona.

Apostar per la ciberseguretat (19% del total) és una cosa generalment recomanada pels experts i permet a les companyies alliberar-se de qualsevol programa maliciós que pugui danyar els dispositius o robar-los dades, amb 125 euros per dispositiu mitjançant la petició de la subvenció. També es pot millorar el negoci amb l'oficina virtual, la factura electrònica o les comunicacions segures.

Com obtenir els fons?

Per poder demanar el bo de Kit Digital, les empreses s'han de registrar primer a la web d'Acelera Pyme del Govern. Allà, cada negoci podrà fer un autodiagnòstic digital per conèixer el grau de digitalització, la maduresa i l'estat general. D'aquesta manera, es podrà conèixer quina és la solució més adequada. Posteriorment, es podran emplenar les dades que demanen a la web amb l'ajuda del certificat digital o la cl@ve.

Finalment, la companyia podrà escollir un agent digitalitzador autoritzat, que és qui farà els serveis tècnics i iniciarà les gestions, com explica Jordi Solé, director executiu de Kreedit, empresa especialitzada en finançament i gestió de fons europeus.

Ara com ara, només poden accedir a les subvencions empreses d'entre 10 i 49 treballadors amb seu a Espanya. Es descarten les que es considerin en crisi, que no estiguin al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i les que tinguin devolucions d'ajuts considerats il·legals per la Comissió Europea, segons descriu el tècnic especialista a Kit Digital, Jordi Saldaña.

La següent convocatòria del Kit Digital, que serà per a pimes d’entre 3 i 9 treballadors, s’espera per a mitjans de juliol, segons els especialistes. En aquest cas, l’import màxim que es podrà obtenir serà de 6.000 euros per companyia. Les que tenen entre zero i tres treballadors podran aconseguir un import màxim de 2.000 euros, tot i que encara no es coneix quina serà la data de sortida de la convocatòria.