Regió7

Regió7

La UPC Manresa presenta el seu vehicle monoplaça de curses més potent i segur

Per primer cop l’equip es desplaçarà a Alemanya per competir amb les millors universitats

Viktor Vladislavov Angelov i Joan Jamilà Casanova, ahir fent la presentació del DYN-06 ALEX GUERRERO

Un somni materialitzat a base de 8.000 hores de feina va ser presentat ahir amb la sala central del Museu de la Tècnica plena: el nou monoplaça de competició de Formula Student de l’equip Dynamics de la UPC Manresa.

Un cotxe de curses que en la seva sisena versió millora notablement en potència i seguretat, i amb el qual l’equip universitari participarà en competicions de la seva categoria a l’Estat, Holanda i Alemanya. Serà el primer cop que l’equip es desplaçarà a Alemanya, seu de la prova més exigent, on competirà amb les millors universitats d’aquesta prova internacional.

Primer els dos responsables de l’equip, Joan Jamilà Casanova i Viktor Vladislavov Angelov i, després, Carlos Muñoz Aragón i Joan Romero Cordón, centrats en la part tècnica, van explicar davant d’una pantalla gegant, amb imatges i dades, aquest nou capítol d’una aventura de primer nivell: crear un cotxe d’alt rendiment, preservant la seguretat dels pilots i competint amb equips internacionals.

Cada peça ha estat revalorada, s’han dissenyat i fet realitat millores i s’ha aconseguit tancar el cercle construint les peces, ja que en ocasions anteriors l’externalització retardava els processos.

La construcció d’un monoplaça competitiu és un procés extraordinàriament complex en el qual participen els 35 integrants de l’equip Dynamics, professors de la UPC i una llarga llista d’empreses col·laboradores que ja han contractat alguns dels enginyers que s’han format fent realitat el repte que va començar l’any 2015 amb el primer vehicle. Els membres de l’equip, que també donaven veu als companys que no eren a l’escenari, van explicar que estaven contents de poder mostrar a les seves famílies què feien fins tan tard a la nit, treballant els caps de setmana, les vacances...

El resultat no és només un cotxe millor que pesa 230 quilos, trenta quilos menys que l’anterior i cent menys que el tercer vehicle; amb un canvi de marxes que baixa de 600 a 50 mil·lisegons, més aerodinàmic pel desplaçament del centre de gravetat i que aporta més informació al pilot. És un cotxe millorat per estudiants millors que fan millor la seva universitat, i que van tancar l’acte donant les gràcies i fent pujar a l’escenari a professors, representants d’empreses i a tots els que aposten «pel futur de l’enginyeria».

Va obrir l’acte el director de la UPC Manresa, Pere Palà, que va transmetre a l’equip com d’orgullosa està la universitat pública manresana de les seves associacions i, especialment, de Dynamics. I, després, va intervenir la professora i assessora de l’equip Montse Alzina que els va felicitar per fer-se les preguntes i trobar les respostes que permeten avançar.

Compartir l'article

stats