En Comú Podem proposa un nou model educatiu de ciutat per combatre la segregació escolar i garantir l’èxit escolar

La formació, també ha mostrat el seu descontentament amb l'actuació del consistori davant la situació actual de l'Escola Muntanya del Drac i els anys de retard en la construcció de l’escola Valldaura

Manresa en Comú Podem

Manresa en Comú Podem

Redacció

Ana Querol, alcaldable, ha estat acompanyada de Ramon Antequera, mestre de primària i número 8 de la candidatura. Per Querol “4 anys després de l’informe de la CESSEM (Comissió d’estudi sobre la situació de la segregació escolar a Manresa) continuem tenint 7 escoles en màxima complexitat i ens mantenim en les ràtios més altes de tota Catalunya perquè no s’han pres mesures” i això “afecta negativament els resultats escolars dels alumnes i les oportunitats de tots els infants”.

Per aquest motiu, proposen “un nou sistema educatiu als centres manresans pensant en la integració”, ja que, segons Ramon Antequera, “actualment no hi ha una mirada de conjunt entre els centres de la ciutat”. En aquest sentit, el grup proposa substituir l'actual Oficina Municipal d'Escolarització (OME) per un organisme que coordini les diferents accions dins un pla estratègic d'educació i que convidi a participar entitats socials i culturals de la ciutat, així com obrir els patis de les escoles, dotant-los de monitors i educadores socials”.

El nostre objectiu, afegeix Querol, és obtenir “l’èxit escolar i educatiu de tot l’alumnat” i això vol dir afrontar-ho des de l’inici “perquè hi ha moltes famílies que no accedeixen a l’escola bressol“ i, per tant, cal posar-hi més recursos perquè l’educació 0-3 sigui universal a Manresa.

També afegeix “cal garantir que tot l’alumnat tingui un itinerari educatiu personalitzat, incloent-hi les extraescolars, referint-se a l’esport, lleure, música i arts, com al reforç escolar”, perquè, afegeix “allà on tenim les majors desigualtats educatives és en l’educació fora dei l'horari lectiu i no poder accedir a activitats extraescolars reprodueix les desigualtats i redueix les oportunitats de futur”. De la mateixa manera és important vigilar les transicions educatives, ja que més del 50% dels alumnes de Manresa, que comencen els estudis postobligatoris, no els acaben i rebla Querol “això no ens ho podem permetre com a ciutat”. Així mateix, aposten per augmentar els recursos en “formació al llarg de la vida per ampliar serveis i horaris com l’escola per persones adultes, el servei de català o l’escola d’idiomes, per donar cobertura a tothom qui ho demana i ho necessita”.

A més, cal interpel·lar a la Generalitat perquè compleixi les seves obligacions com ara construir “d'una vegada per totes l’escola Valldaura“ i dotar de recursos i desenvolupar el decret de l’escola inclusiva. Finalment, també consideren imprescindible, com ja van anunciar “fer de les escoles refugis climàtics, adaptant-ne la climatització”. Així mateix, es comprometen a posar fil a l’agulla i fer el que calgui per “mantenir l’escola de la Muntanya del Drac al Xup”, cosa que no està garantida amb l’actual govern”, han reblat.

Els punts del pla estratègic per un nou model educatiu de ciutat:

- Garantir un Itinerari educatiu de tot l’alumnat que inclogui les extraescolars, aplicant la tarifació social.

- Universalitzar l’educació 0-3

- Desenvolupar el decret d’escola inclusiva

- Combatre l’abandonament escolar en la formació postobligatòria

- Impuls de la formació al llarg de la vida.

A més, d'obrir els patis de les escoles fora de l’horari escolar i convertir els equipaments educatius en refugis climàtics

L'acte central de campanya es farà el pròxim 23 de maig amb la intervenció de Susanna Segovia, diputada d'En Comú Podem al Parlament de Catalunya, i de Conchi Abellán, Coordinadora de Podem Catalunya, que recolzaran la candidata, Ana Querol.