L'Ajuntament de Manresa preveu superar el rècord d'usuaris del bus urbà a final d'any

En els primers vuit mesos del 2023 el nombre de viatgers ha incrementat un 33,5% respecte el mateix període de l'any passat

Helena Carbonell

Helena Carbonell

L'Ajuntament de Manresa té previst arribar al rècord d'usuaris al bus urbà abans que arribi el 2024. L'alcalde de la ciutat, Marc Aloy, i el regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia, s'han mostrat satisfets amb els resultats obtinguts aquest 2023, ja que el nombre de passatgers que han fet servir el bus des del gener fins as l'agost ha incrementat un 33,5% respecte del mateix període de l'any passat. En total hi ha hagut 1.790.271 vitagers en aquests mesos.

La primera xifra històrica es va assolir el 2008, amb 2.246.557 viatgers i el 2019 es va arribar a 2.218.621 usuaris, ara l'Ajuntament vol aconseguir arribar al mateix nombre de viatgers. El consistori ha donat a conèixer aquestes xifres en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat i ha anunciat que el dia 22 de setembre el bus urbà serà gratuït per a tothom per celebrar el dia mundial sense cotxes. A més, també hi haurà un concurs via Instagram el premi del qual seran dos mesos de bus urbà gratuït.

El regidor de Mobilitat, Carles Garcia i l'alcalde de Manresa, Marc Aloy durant la presentació de les dades, avui

El regidor de Mobilitat, Carles Garcia i l'alcalde de Manresa, Marc Aloy durant la presentació de les dades, avui / Helena Carbonell

Una de les línies més destacades pel que fa al nombre de viatgers ha estat la de festius (L6-L7) que ha augmentat un 47 respecte del 2022. El regidor de Mobilitat ha relacionat aquest augment amb la incorporació de la parada al parc de l'Agulla, que segons Garcia "ha atret nous usuaris". Ha assegurat que els títols que més es venen són els de llarga durada com la T-Mes, fet que, segons el regidor, "prova que l'usuari s'està fidelitzant".

Sagalès és l'empresa que té la concessió del bus urbà de Manresa. El director d'explotació d'aquesta empresa, Xavier Sanllehí, ha explicat que, de totes les ciutats on són presents, "Manresa és la ciutat on els usuaris han crescut més des de la pandèmia, amb molta diferència". Ho ha relacionat amb la qualitat del servei i els preus.

Les bonificacions dels títols de transport públic que va emetre l'Estat són del 30% del cost del bitllet. En el cas de Manresa, el govern municipal cobreix un 20% addicional i per aquest motiu, hi ha una rebaixa temporal del 50% de la T-10, que val ara 4,55 euros i la T-Mes, que en val 16.

Aloy ha destacat "la bona acollida i el bon funcionament" de la T-18, un títol propi de Manresa que permet als joves entre 16 i 18 anys moure's amb el bus urbà de forma totalment gratuïta. Calculen que un terç dels manresans que es troben en aquesta franja d'edat són usuaris freqüents d'aquest servei que va estrenar-se l'any passat.

També s'ha volgut recordar la incorporació de vuit vehicles elèctrics a la flota municipal que es va fer a finals de l'any passat. Segons l'alcalde, totes aquestes mesures mostren a la ciutadania un tipus de mobilitat "més sostenible i que deixa més espai per a les persones en les ciutats".