Alumnes de secundària de Manresa veuen el teatre inclusiu del grup Cúspicus de Mosaic

L’espectacle reivindica el dret a ser diferent, amb un missatge de tolerància i respecte cap a tothom

Imatge de la representació

Imatge de la representació / Arxiu Particular

Redacció

Alumnes dels instituts Guillem Catà i Cal Gravat i de l’escola La Salle van omplir la sala Els Carlins per veure l’espectacle del grup de teatre inclusiu Cúspicus, promogut per Mosaic. 

Es tracta d’un grup de teatre integrat per persones de diferents col·lectius, entre elles algunes que participen activament al Club Social Mosaic, un recurs que busca millorar la qualitat de vida de les persones amb problemes de salut mental mitjançant la socialització, la gestió autònoma del temps de lleure i la participació activa a la comunitat.

Aquesta ha estat la primera vegada que el grup Cúspicus, amb una llarga trajectòria, aconsegueix omplir un teatre amb una proposta que posa en valor la diferència i la importància de canviar la mirada per lluitar contra els prejudicis i els estigmes que hi ha a la societat. L’espectacle posa sobre la taula les dificultats amb què es troben les persones que són diferents i reivindica el dret que té cadascú a ser com és, sense etiquetes. Un missatge a favor de la tolerància i la convivència que ha rebut una forta ovació per part del públic assistent.

Mosaic és una iniciativa impulsada per la Fundació Germà Tomàs Canet, la Fundació Althaia, les Germanes Dominiques del Convent de Santa Clara, l’Ajuntament de Manresa i l’Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu per donar resposta a les necessitats sociolaborals de persones amb problemes de salut mental, addiccions i altres col·lectius en risc d’exclusió que es troben dins l’àrea d’influència de la Divisió de Salut Mental de la Fundació Althaia, a la Catalunya Central.

Una altra perspectiva

Des dels centres educatius hi ha cada vegada més interès per treballar la problemàtica de la salut mental i valoren molt positivament experiències com aquesta, que permeten a l’alumnat veure-ho des d’una altra perspectiva. Per part de Mosaic hi ha la voluntat de continuar col·laborant amb les escoles de l’entorn en la línia d’afavorir al màxim la inclusió de les persones ateses a la comunitat.