La consellera d'Educació alerta des de Manresa contra «terraplanistes i cunyats»

Insta a fomentar el pensament crític de l'alumnat davant el creixement "dels populismes"

La consellera d’Educació, Anna Simó Castelló

La consellera d’Educació, Anna Simó Castelló / Departament d'Educació

Redacció

La consellera d’Educació, Anna Simó Castelló, ha inaugurat a UManresa la jornada formativa Comunitat STEAMcat, adreçada a docents sobre ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques, instant a fomentar el pensament crític de l'alumnat i alertant contra "terraplanistes i cunyats".

Cadascuna de les comunitats STEAMcat versen sobre un tema monogràfic. En aquesta ocasió, s’ha centrat en la importància de fomentar el pensament crític i la seva pràctica als centres educatius.

La consellera d’Educació, Anna Simó Castelló, ha inaugurat l’acte i ha destacat la importància de promoure el pensament crític entre els alumnes: “És absolutament oportú i necessari perquè els populismes estan creixent sense parar arreu del món, a Europa i a casa nostra. Està ple de 'terraplanistes' que tenen altaveus arreu. La democratització de la informació i l'opinió tenen coses molt bones, però també posen micros a 'terraplanistes' i 'cunyats'. Necessitem estimular el pensament crític, és més imprescindible que mai”.

A través de la jornada, es vol reflexionar sobre el pensament crític i la seva pràctica al centre; conèixer estratègies per promoure el pensament crític en l’alumnat des de les STEAM; interaccionar amb altres docents, i transferir els continguts de la comunitat a la resta del claustre.

La màgia de l’enginyeria

En l’acte també s’ha presentat als assistents el conte La màgia de l’enginyeria, editat per Enginyers Industrials de Catalunya i escrit per Elisenda Rosanas amb la voluntat de despertar les vocacions STEAM. El llibre, editat amb motiu del 160è aniversari de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya, vol acostar l’enginyeria a infants i joves per tal de mostrar què són i què fan els enginyers i enginyeres per la societat i, així, animar-los a encaminar-se cap a aquests estudis i com a professió de futur.

La titular d’Educació ha manifestat que “el conte pot ajudar a despertar la curiositat entre els infants, pot ajudar a fer que es preguntin per què les coses són com són, per què funcionen i qui les fa funcionar”.

Imatge de la sala d'actes d'UManresa

Imatge de la sala d'actes d'UManresa / Conselleria d'Educació