Lamentable estat de la via pública a Manresa entre el pont de Sant Francesc i la Catalana
Aquest sector de Manresa incompleix els requeriments més palmaris d’accessibilitat
![Un pas tan estret que no passa una cadira de rodes](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/cc335b07-04b5-419d-b0e4-e3d65ad036af_16-9-discover-aspect-ratio_default_0_x332y316.jpg)
Un pas tan estret que no passa una cadira de rodes / Víctor Feliu
Manresa té importants problemes de manteniment de la via pública, però un dels punts on la situació és més lamentable es troba entre el pont de Sant Francesc i la Catalana.
Veïns del sector de Vista Alegre alerten que no es compleixen ni els requeriments més bàsics d’accessibilitat, amb voreres clarament intransitables a causa dels forats, sense il·luminació i per on no passa ni una cadira de rodes ni un caminador.
![Estat de la vorera](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/3b25bfb2-7dc7-4bc7-b91f-b782cd4380d9_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Estat de la vorera / Víctor Feliu
Posen de manifest que, per començar, al pont de Sant Francesc, que uneix la muralla de Sant Francesc amb la carretera que va cap al Xup, no hi ha cap punt de llum i quan s’amaga el sol les persones que el travessen no saben on posen els peus.
![Al pont de Sant Francesc no hi ha cap punt de llum](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/5fc5d252-4046-4a0a-bf7c-bbb3c55bfeca_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Al pont de Sant Francesc no hi ha cap punt de llum / Víctor Feliu
La situació seria incorrecta fins i tot si la vorera i les baranes es mantinguessin en bon estat, cosa que no és així. Els fanals que hi havia hagut fa anys els van retirar perquè tenien la base corcada, asseguren.
![La base d'un fanal](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/ae784203-a6d7-4870-8a0d-c5b63c2b9d41_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
La base d'un fanal / Víctor Feliu
A continuació del pont, quan fa revolt cap a la Catalana, l’espai per als vianants és tan estret que no hi passen ni els cotxets de la mainada ni les cadires de rodes ni els caminadors que utilitzen persones amb problemes de mobilitat.
![Un altre fanal](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/079fbb59-3d6c-44bb-9c46-60894412a382_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Un altre fanal / Víctor Feliu
A l’altre costat, on hi ha l’aparcament que utilitzen les persones que es desplacen fins a l’estació de la Renfe en vehicle privat, es va fer un voladís de fusta per enllaçar amb el pont que facilita els desplaçaments a peu. Una solució que podria traslladar-se a l’altra banda.
Tal com mostren les fotografies hi ha forats a la vorera realment perillosos que no se sap a quantes persones han fet caure ja; els fanals tenen la base rovellada i hi ha cables que generen desconfiança. La barana metàl·lica del revolt del pont és inestable i es mou.
![Un altre forat](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/62bf2267-5c46-4542-8836-2af282ac4afc_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Un altre forat / Víctor Feliu
Si es continua pujant es pot veure que l’espai de la parada d’autobús està parcialment ocupat per contenidors de la recollida d’escombraries i selectiva. Els veïns expliquen que l’autobús para com pot i es formen unes llargues cues de cotxes.
![Cues de cotxes quan para el bus](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/ca3505fe-bccf-4027-b44c-57265b9d742b_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Cues de cotxes quan para el bus / Víctor Feliu
Aquesta és la situació que fa anys que dura i que els veïns han traslladat a la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa fent notar que estan avorrits i enfadats amb l’Ajuntament i amb la Generalitat perquè no s’atenen les seves queixes.
![Contenidors a l'espai de la parada de bus](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/09f963d1-af41-4dad-8a91-38fee6d07ddb_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Contenidors a l'espai de la parada de bus / Víctor Feliu
Inversió pendent
Cal recordar que el departament de Territori de la Generalitat va anunciar que invertirà gairebé 3 milions d’euros en condicionar la carretera C-37, cap al barri del Xup i rehabilitar el pont de Sant Francesc. El projecte de la C-37 compta amb un pressupost de 2 milions d’euros. Les actuacions previstes són la instal·lació d’enllumenat i la col·locació d’una vorera compartida per a vianants i ciclistes situada al costat del carril esquerre.
![Paviments diferents](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/89c3ec93-6018-4ff1-8667-264c306a1e0d_alta-libre-aspect-ratio_default_0_x529y1259.jpg)
Paviments diferents / Víctor Feliu
Pel que fa a la rehabilitació del pont de Sant Francesc, el projecte té un pressupost de 900.000 euros. La previsió és ampliar les voreres i arreglar la barana.
La millora de la carretera del Xup fins al pont de Sant Francesc hauria de suposar pal·liar parcialment el recargolat i perillós tram viari a la sortida del pont en direcció tant a la Catalana com a la Renfe.
Segons el Departament de Territori, les obres del pont de Sant Francesc permetran que estigui en millors condicions sense perdre’n l’estètica que el caracteritza.
- Més de 20 anys esmorzant cada dissabte al Golden
- Dos professors de Manresa recullen prop de 5.000 signatures per canviar el sistema d’ensenyament
- El superaliment ric en antioxidants que has de consumir cada nit per millorar la memòria
- Detenen un home a Berga per forçar la seva exparella a pujar en un cotxe i retenir-la contra la seva voluntat
- L’Ajuntament estudia la creació de noves piscines públiques a Manresa
- ERC de Sant Vicenç dels Horts demana a la direcció nacional que 'depuri responsabilitats' pel ninot de Junqueras
- Necrològiques del 9 de juliol del 2024
- Canvis en la gratuïtat del Túnel del Cadí: es farà per mitjà d'una app vinculada a la matrícula del vehicle