Ànima de GTI ,cervell de PHEV

Aquesta edició especial afegeix més esportivitat a les carrosseries cinc portes i familiar Sportstourer

Ànima de GTI,
CERVELL DE PHEV

Ànima de GTI, CERVELL DE PHEV / Telva Somoza Vázquez

Telva Somoza Vázquez

Després de presentar recentment els seus plans de futur amb els nous Tavascan, Terramar i Raval (UrbanRebel), la marca prestacional de Martorell es permet el luxe de llançar versions com el Cupra León VZ Cup. Més esportiu per fora, però igual en les seves entranyes. Aquest seria el titular més adequat per a una edició que manté l’oferta motriu del compacte però alhora va un pas més enllà en els additius racing de la seva carrosseria.

Abans de passar a l’apartat estètic, fem un repàs de les motoritzacions disponibles per a aquest VZ Cup. Es tracta del mateix portafolis que oferia fins ara, amb els blocs benzina purs 2.0 TSI de 300 CV per a la carrosseria de cinc portes amb tracció davantera i de 310 per a la variant Sportstourer o familiar amb tracció total. Tots dos, això sí, equipen el canvi DSG de set velocitats de sèrie. També estarà disponible l’VZ Cup amb propulsió e-Hybrid, és a dir, l’opció híbrida endollable amb el bloc 1.4 de 245 CV de potència amb la configuració de tracció davantera i caixa automàtica de sis velocitats.

L’e-Hybrid 1.4 parteix d’un preu de 52.710 euros per a la carrosseria cinc portes i de 53.710 per a la silueta familiar. Amb la motorització de 300 CV del bloc 2.0 TSI i el canvi automàtic DSG-7, el preu és de 55.527 euros, i puja a 55.864 euros per a la variant Sportstourer. Amb el llançament d’aquesta edició tenim un nou topall de gamma: el Cupra León VZ CUP 2.0 TSI 310 CV DSG-7 4Drive Sportstourer, de 58.550 euros.

On sí que hi trobem algunes millores és en l’apartat dinàmic, amb la incorporació d’uns pneumàtics semislick Bridgestone Potenza Race i del sistema de frens Brembo. Aquesta actualització suposa la presència de pinces de quatre pistons amb discos ventilats i perforats més grans que els de sèrie (370 x 32 mm). A més, disposa d’ un eix de roda esportiu que millora l’adherència en revolts, l’estabilitat i la reacció, juntament amb un angle de caiguda negativa superior. En aquest sentit, les dues variants PHEV del León veuen reduïda la seva altura lliure al terra en 25 mil·límetres.

Més múscul i coure

I fins aquí les semblances amb un Cupra León VZ. A l’experiència de conducció ja coneguda s’hi afegeixen les dosis de disseny esportiu que recorden aquest Cupra R de l’època del Seat León. Per dotar l’VZ Cup de personalitat pròpia han optat per modificacions ja vistes en altres models de la marca.

Parlem, per exemple, dels seients CupBucket, disponibles en cuir negre o blau petrol, i que es van estrenar al Cupra Formentor VZ5. Aquests seients, en comparació amb els de sèrie, van situats en una posició una mica més baixa, fet que aporta millors sensacions al volant.

També trobem detalls específics al tauler de control i seients amb costures en color coure Cooper. Pot agradar més o menys, però la combinació amb el to negre (i especialment amb el Blau Petrol) és única i el dota d’una personalitat inigualable.

Una personalitat que també arriba de la mà de les llantes d’aliatge específiques de 19 polzades. I ja que estem parlant de l’exterior, parlarem de les modificacions d’aquest VZ Cup, que es completen amb els faldons laterals en alumini fosc, les carcasses dels retrovisors que, opcionalment, poden ser de fibra de carboni, i l’aleró posterior de color negre per a la carrosseria de cinc portes.