Endollat al futur

Després de l’NX i l’RZ arriba el nou Lexus RX

amb el seu primer motor híbrid endollable i optimitzacions

a tots els fronts

3 versions. Des del seu llançament, el nou Lexus RX està disponible a Espanya en tres versions: dues d’híbrides convencionals autorrecarregables i una d’híbrida endollable

3 versions. Des del seu llançament, el nou Lexus RX està disponible a Espanya en tres versions: dues d’híbrides convencionals autorrecarregables i una d’híbrida endollable / Yasmina Espí / Edgar Vivó

Yasmina Espí / Edgar Vivó

lexus reforça la seva ofensiva de productes iniciada amb l’NX i posteriorment amb l’RZ gràcies a l’arribada del nou RX, un model que ha sigut dotat de més qualitat, confort de marxa i refinament per portar l’experiència al volant a un altre nivell.

ENDOLLAT al futur

ENDOLLAT al futur / Yasmina Espí / Edgar Vivó

Lexus promet haver optimitzat la conducció i la resposta de l’RX gràcies a una plataforma GA-K renovada que ofereix una rigidesa excel·lent de la carrosseria i un baix centre de gravetat. També ha millorat les especificacions d’inèrcia, la reducció de pes i les prestacions.

ENDOLLAT al futur

ENDOLLAT al futur / Yasmina Espí / Edgar Vivó

Un dinamisme superior requereix més seguretat, per la qual cosa el nou RX disposa de la tercera generació del Lexus Safety System+3, amb un sistema de precol·lisió millorat, una nova assistència proactiva per al conductor i un pack de seguretat ampliat. El SUV disposa també de la plataforma multimèdia més moderna, amb l’assistent de veu ‘Hey Lexus’ i l’aplicació Lexus Link, que permet mantenir tota la concentració en la conducció amb les mans al volant i la vista a la carretera.

Però hi ha canvis molt més evidents. El nou RX presenta el nou llenguatge de disseny ‘Següent capítol’ que integra el concepte de la doble punta de fletxa a tot el frontal. A l’interior s’ofereix al conductor un control més directe i intuïtiu sobre el vehicle, alhora que millora l’experiència al volant amb una nova pantalla tàctil de 14 polzades.

Motors i preus

Des del seu llançament, el nou Lexus RX està disponible a Espanya amb tres versions: dues híbrides convencionals i una híbrida endollable. Entre les que tenen l’etiqueta ECO hi trobem la 350h de 245 CV i la 500h de 371 CV; mentre que la PHEV amb etiqueta ‘0’ és la 450h+ amb 306 CV. Els preus van des dels 77.300 euros que la marca demana pel Lexus RX 350h Business fins als 107.300 de la versió més exclusiva, anormenada RX 500h F Sport.

L’RX 350h destaca per la suavitat i eficiència. Dues característiques que han millorat amb la introducció de la quarta generació de la tecnologia híbrida de Lexus. Combina un motor gasolina de 2.5 litres amb dos motors elèctrics per oferir en aquest cas 245 CV de potència.

L’RX 500h ofereix 371 CV i és la versió híbrida més potent. Es tracta del primer híbrid de Lexus equipat amb turbocompressor i ha estat desenvolupat per oferir les màximes prestacions, però amb tots els avantatges de la tecnologia híbrida. El sistema intel·ligent Direct4 reparteix constantment la potència i el parell entre els eixos davanter i posterior en qualsevol situació de conducció, alternant de forma automàtica i contínua la força de tracció entre tots dos eixos i més ràpidament que qualsevol sistema mecànic.

L’RX 450h+ (84.500 euros) és el primer model híbrid endollable de la gamma RX i serà previsiblement el més venut a Espanya. Munta un motor híbrid de 2.5 litres i quatre cilindres que s’alimenta d’una bateria recarregable d’ions de liti amb 18,1 kWh de capacitat. Un motor elèctric posterior addicional fa possible una tracció total constant. El sistema endollable genera 306 CV i s’espera que permeti accelerar de 0 a 100 km/h en uns 7 segons.

L’RX 450h+ ofereix una autonomia elèctrica superior als 65 km i pot assolir en mode elèctric els 135 km/h. Aquesta versió manté una eficiència elevada amb la bateria esgotada, quan entra en acció el sistema híbrid autorecarregable avançat de quarta generació de l’RX 450h+.