REC.0: Un recorregut comercial d’1,5 quilòmetres
El festival d’Igualada, del 8 a l’11 de maig, no sols dona l’oportunitat de comprar roba a bon preu, sinó que ofereix a més un programa cultural
![rec cartell maig](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/99c2ebba-e3cd-4463-a4fb-96bb937e975b_16-9-discover-aspect-ratio_default_0.jpg)
rec cartell maig / Pinker Moda
Enric Badia
El comerç electrònic en el sector de la moda, la venda de roba per internet, suposa un 21,9% de les operacions totals del sector, segons les dades del Clúster Català de la Moda. Aquest percentatge situa les dades d’Espanya per sobre de països com França i Itàlia. Es tracta d’una tendència en progressió en els últims anys, en què tenen més incidència els més joves. El festival Rec.0 d’Igualada es rebel·la contra aquest model i reclama, reivindica, la venda en directe. El festival torna del 8 a l’11 de maig «amb una proposta que reforça més que mai l’experiència de comprar roba de manera presencial, un hàbit que està perdent terreny especialment entre els joves», segons admeten fonts de l’organització.
El Rec.0 ha sigut una proposta d’èxit en l’última dècada, una cita en què les empreses ofereixen a preus especials els excedents d’estoc. Es tracta de quatre dies de vendes d’empreses de marca de tipologia variada, amb botigues efímeres situades a les velles instal·lacions d’un barri industrial on es tractava la pell per introduir-la en el sistema de la roba, el calçat i els complements. En una mica més de 60 fàbriques d’adobaments, encara impregnades de l’olor del tractament de la pell, s’hi instal·len un centenar de botigues. Centenars de persones acudeixen en cada edició al Rec.0 en un recorregut comercial d’un quilòmetre i mig.
Davant aquesta tendència, el Rec.0 es reivindica com una oportunitat per poder comprar la roba de manera presencial i, en molts casos, directament dels mateixos dissenyadors que han creat les peces. Des de grans marques internacionals i nacionals com Adidas, Levi’s, Munich, Häglofs, Castañer, entre d’altres, fins a petits creadors i dissenyadors locals com Miriam Ponsa, Who, Baluard Barcelona o Amt. És una oportunitat perquè els clients puguin intercanviar opinions amb els responsables directes de les marques, que durant quatre dies (del 8 a l’11 de maig) i de manera excepcional es troben darrere dels taulells de les pop-up stores.
L’experiència de compra presencial, a més, al Rec.0 es pot viure de manera festiva i col·lectiva. Precisament, el lema d’aquesta edició de primavera és L’excusa perfecta, ja que el Rec.0 és també un pretext per fer un parèntesi en la rutina diària i disfrutar de la gastronomia i de la música del programa cultural paral·lel.
- Més de 20 anys esmorzant cada dissabte al Golden
- Dos professors de Manresa recullen prop de 5.000 signatures per canviar el sistema d’ensenyament
- El superaliment ric en antioxidants que has de consumir cada nit per millorar la memòria
- Detenen un home a Berga per forçar la seva exparella a pujar en un cotxe i retenir-la contra la seva voluntat
- L’Ajuntament estudia la creació de noves piscines públiques a Manresa
- ERC de Sant Vicenç dels Horts demana a la direcció nacional que 'depuri responsabilitats' pel ninot de Junqueras
- Necrològiques del 9 de juliol del 2024
- Canvis en la gratuïtat del Túnel del Cadí: es farà per mitjà d'una app vinculada a la matrícula del vehicle