L’AVE és massa lluny
Manresa és l’única ciutat catalana de més de 50.000 habitants que no té una estació de l’AVE a menys d’una hora de viatge real. Ni pensar-hi en tren. Però tampoc en vehicle privat. Arribar a l’estació de Sants amb seguretat exigeix calcular bastant més d’una hora i resar perquè no hi hagi cap embús més gros del normal. Per aquesta raó, gairebé tothom el va a buscar a Lleida, a més d’una hora i quart; si més no, a Lleida no hi ha el perill de quedar embussat i es pot calcular amb més exactitud. Aquesta situació és un desavantatge competitiu evident per a Manresa, per als seus ciutadans, per a les seves empreses i per a possibles implantacions industrials. Hi ha plans per fer-hi alguna cosa? No. La Renfe no té cap previsió d’escurçar el viatge de Manresa a Barcelona, i la nova gestió de la línia de Lleida que farà FGC no inclou en les seves previsions res més que trens més moderns i un transbord a Manresa que és un empitjorament del servei. Sí, també hi ha una voluntat: millorar la connectivitat amb l’alta velocitat. Si això vol dir que ajustaran algun horari, així no anem enlloc. Un viatge de Manresa a Lleida en menys d’una hora i quart seria començar a millorar. Però no sembla que s’hi pugui ni somniar.
- Top 5 fruites que contenen més sucre i que cal reduir-ne el consum
- Les piscines privades només podran obrir a l'estiu si s'equipen com si fosin públiques
- Un excursionista mor en caure de 120 metres mentre pujava al Pedraforca
- Mor una dona d'uns 80 anys en caure a les vies del tren de mercaderies de Ferrocarrils a Sant Fruitós de Bages
- Els sis millors restaurants del Passeig de Manresa, segons els lectors
- Un estudi confirma que presos del règim franquista van construir la carretera de Coll de Jou a Pont d'Espia
- Sant Salvador de Guardiola lidera el rànquing de piscines al Bages amb 717
- Xoquen dos cotxes a Manresa i un dels conductors es nega a fer la prova d'alcoholèmia