Opinió
Robar i vendre coure
Els robatoris de coure s’han afegit a les tradicionals mancances de la infraestructura ferroviària d’Adif -especialment en línies antigues com la de Manresa- i s’han convertit en una de les principals fonts de problemes, com es va demostrar el cap de setmana passat. El tema dels robatoris és d’escàndol si es compara amb els que pateix FGC, que no arriben ni a una desena part, i genera diverses preguntes. En primer lloc, com pot ser que la infraestructura sigui tan fràgil que un petit incident local deixi mitja xarxa fora de combat; en segon lloc, com pot ser que la persecució policial dels lladres no sigui més efectiva. El coure es pot robar a qualsevol fàbrica o qualsevol via de tren, però no es pot vendre a qualsevol drapaire. El coure ha de tenir compradors especialitzats i ha de tenir canals d’intermediació. Cal preguntar-se si els Mossos dediquen a investigar aquestes xarxes uns esforços proporcionals als problemes que generen els robatoris. És una pregunta pertinent, per exemple, per a la comissària de la regió central, Alícia Moriana, que ha estat entretinguda en moltes coses des que va ser nomenada i té sentit preguntar-se fins a quin punt ha tingut ocasió de centrar-se en les prioritats.
- Més de 20 anys esmorzant cada dissabte al Golden
- Dos professors de Manresa recullen prop de 5.000 signatures per canviar el sistema d’ensenyament
- El superaliment ric en antioxidants que has de consumir cada nit per millorar la memòria
- Detenen un home a Berga per forçar la seva exparella a pujar en un cotxe i retenir-la contra la seva voluntat
- L’Ajuntament estudia la creació de noves piscines públiques a Manresa
- ERC de Sant Vicenç dels Horts demana a la direcció nacional que 'depuri responsabilitats' pel ninot de Junqueras
- Necrològiques del 9 de juliol del 2024
- Canvis en la gratuïtat del Túnel del Cadí: es farà per mitjà d'una app vinculada a la matrícula del vehicle