Rècord d'audiència televisiva de la Super Bowl: uns registres que no es veien des de l'arribada a la lluna

La final de la NFL millora el nombre d'espectadors respecte a l'any passat

Taylor Swift i Travis Kelce, fent-se un petó després de la victòria dels Kansas City Chiefs en la Super Bowl AP

Taylor Swift i Travis Kelce, fent-se un petó després de la victòria dels Kansas City Chiefs en la Super Bowl AP / EFE

Redacció

La Super Bowlde diumenge passat, que van conquistar els Kansas City Chiefs per 25-22 davant dels San Francisco 49ers amb Taylor Swift com a estrella a les grades i Patrick Mahomes al camp, va registrar una audiència de 123,4 milions d'espectadors, que suposa un nou rècord per a una retransmissió televisiva a la història dels EUA.

L'anterior marca la tenia la Super Bowl de l'any passat, en què també es van coronar els Chiefs però en aquesta ocasió davant els Philadelphia Eagles. Aquest partit va reunir 115,1 milions d'espectadors.

La final de la NFL del 2024 només tindria al davant l'allunatge de l'Apolo 11 el 1969, que va tenir una audiència estimada d'entre 125 i 150 milions de persones als Estats Units.

La Super Bowl va coronar una temporada molt potent per a la NFL, que ja havia superat rècords d'audiència les setmanes prèvies a la seva èpica conclusió a l'Allegiant Stadium de Las Vegas, amb els partits de play off obtenint mitjanes de 56 milions d'espectadors.

L'audiència massiva s'atribueix a una confluència de diversos factors, inclòs el fet que el partit va tenir un desenllaç emocionant, resolt a la pròrroga, quan els Chiefs van anotar el touchdown de la victòria a uns segons del final.

La presència de la superestrella del pop als partits dels Chiefs, a causa del seu romanç amb el jugador Travis Kelce, ha incrementat l'interès cap a l'equip i la competició, afegint un mercat addicional a la NFL de públic jove femení. El seu petó en consumar-se el triomf de la franquícia de Kansas City es va convertir en una de les imatges de la vetllada.

El factor Swift

"Sens dubte, ella és un element incremental per a l'audiència de la NFL", va dir la setmana passada Bob Bakish, director executiu de l'empresa matriu de CBS, Paramount Global, en una entrevista amb Bloomberg. "Ella és una gran incorporació, que encara amplia més la xarxa d'espectadors de la NFL".

La lliga s'ha recolzat sobretot en la presència de Swift als partits, enfocant les seves reaccions a la llotja de torn. A la Super Bowl no va ser diferent. Al llarg de la transmissió, les càmeres de CBS van mostrar la cantant animant Kelce.

Fora del factor Swift, la NFL continua sent una de les úniques experiències d'audiència comunitària que queden al panorama dels mitjans a mesura que la programació es torna més fragmentada entre els serveis de transmissió. La lliga ha demostrat que és una de les úniques entitats que queden que poden atraure grans audiències en viu.

Usher va ser el protagonista de l'espectacle de l'intermedi i va tenir com a convidats especials Alicia Keys, H.E.R., Ludacris, Lil Jon i will.i.am.

Pel que fa als anuncis, set milions de dòlars per un comercial de només 30 segons era l'exclusiva tarifa per aparèixer a l'aparador televisiu més vist del món.

Lionel Messi, Beyoncé, Jennifer Lopez, Ben Affleck o Arnold Schwarzenegger van ser algunes de les estrelles més destacades dels comercials.