L'alcalde de Sant Llorenç de Morunys, Francesc Riu, ha comunicat que s'ha resolt l'avaria que aquest diumenge ha fet caure la cobertura de Movistar pel que fa als mòbils d'aquesta companyia telefònica i la fibra d'aquesta companyia i de tota la resta, atès que Movistar n'és el servidor. Des de la 1 de la matinada, a la Vall de Lord (Sant Llorenç de Morunys, la Coma i la Pedra -on hi ha l'estació del Port del Comte- i Guixers) fins a les 15 h han estat sense servei.

Riu comenta que, el darrer any, han sovintejat aquest tipus d'avaries i que, a primers de mes, ja n'hi va haver una que els va deixar incomunicats prop de quatre hores. Quan ha trucat a Movistar li han comentat que la connexió tornaria a 2/4 d'1 del migdia, però, una hora més tard, encara no s'havia solucionat el problema que, sobretot, en aquest final de pont, complica molt la vida als comerços i restaurants perquè no els funcionaran els datàfons i, si algú s'hi vol posar en contacte, ho tindrà molt més complicat, lògicament.

"És una vergonya"

Riu explica que, malgrat que els ajuntaments tenen un telèfon directe amb les companyies telefòniques per a casos com aquest, hi ha trucat de seguida que s'ha produït el problema, però no ha estat fins a les 10 del matí que s'ha pogut obrir la incidència. Remarca que "és una vergonya perquè passa molt sovint i en dies de gran afluència en els quals les empreses i comerços no poden treballar".

Anuncia que els comerciants, alcaldes i altres persones afectades dels municipis esmentats tenen previst fer "una queixa conjunta" i que demà dilluns miraran com la poden tirar endavant. Afegeix que "la Generalitat ja sap, i la delegació del Govern, també", que tenen aquests problemes tot sovint. Al seu entendre, la causa és "la falta d'inversió, perquè no passa a tot arreu".

Recorda que el "secretari de Telecomunicacions de la Generalitat va dir que es faria visita amb un responsable de Telefònica", però que encara no s'ha fet.