Sant Llorenç de Morunys i la Coma i la Pedra pateixen un nou tall a la fibra

Telefònica està instal·lant una nova línia que portarà el servei a la Vall del Lord des de Berga

Gerard Bajona, alcalde de la Coma i la Pedra i Francesc Riu, alcalde de Sant Llorenç de Morunys

Gerard Bajona, alcalde de la Coma i la Pedra i Francesc Riu, alcalde de Sant Llorenç de Morunys / Arxiu Particular

Xavi Moraleda

L’alcalde de Sant Llorenç de Morunys, Francesc Riu, i el de la Coma i la Pedra, Gerard Bajona, es van queixar pel tall de fibra que van patir fins a la matinada d’ahir, dia 10 de gener. Com va apuntar Riu, les primeres incidències les van notificar durant el matí i la connexió va marxar definitivament a les 5 de la tarda, i no va tornar fins a les 12 de la matinada, a prop de set hores més tard. Els alcaldes van manifestar la seva insatisfacció amb el servei telefònic, ja que aquest no és un cas aïllat, sinó que «es tracta d’un problema recurrent», com van detallar.

A les darreres setmanes, els dos consistoris van tenir una reunió amb el director general de Telefònica i el secretari general de telefonia, en què els va exposar el nou projecte per tal d’evitar aquests problemes. Com va assegurar l’alcalde de Sant Llorenç, «estan en procés d’instal·lar unes noves línies operatives que vindran des de Berga». Aquestes estaran desdoblades, de manera que quan una d’elles falli, l’altra podrà seguir portant el servei als municipis de la Vall del Lord. Segons els va comentar el director de Telefònica, es preveu que el projecte estigui finalitzat i estigui en actiu a partir de finals d’aquest mes de gener.

L’alcalde de la Coma i la Pedra, Gerard Bajona, va assenyalar que «és una vergonya» que el servei de Telefònica «els deixi desemparats tan sovint, ja que afecta els habitants i a tots els comerços de la zona, que, sense servei, no poden rebre cap mena de reserva i tampoc poden utilitzar els datàfons». Segons Bajona, fins aquests moments, els proveïdors no han «aportat les solucions idònies» per millorar la present situació, tot i això, es va mostrar expectant davant l’eficàcia del nou projecte que s’està implementant. De la mateixa manera, Francesc Riu va apuntar que l’actual situació «és un despropòsit» i sent que «ningú hi posa solució» per resoldre aquest problema que ja fa mesos que pateixen.

Talls de fibra recurrents

Durant les passades festes de Nadal van patir una altra incidència amb el servei de fibra i també durant el pont de la Puríssima, a principis del desembre del 2023. En aquest últim cas, l’avaria al servidor va durar des de la 1 de la matinada i fins a les 3 de la tarda. Tot i això, com Telefònica va assegurar a Regió7, es va deure a un robatori d’un cable de coure proper als municipis del Solsonès.

En aquells moments, els consistoris afectats no descartaven la possibilitat de formalitzar una queixa conjunta entre els municipis afectats per tal de fer-ne ressò. A més, van destacar que tant «la Generalitat com la delegació de Govern» eren coneixedors de tots aquests problemes. Finalment, aquest document no es va fer pel projecte que s’està duent a terme i que assegurarà que la Vall del Lord no pateixi més episodis que els deixi sense connexió i servei.