La sostenibilitat és una de les preocupacions més grans en la societat actual i així ho demostra l'Agenda 2030, un compendi de missions que ens dirigeix cap a un planeta més net i una ciutadania més responsable. Cada petita acció importa i això va des d'un reciclatge correcte al simple exercici de posar una rentadora de manera eficient. I, en aquest cas, ¿sabem com ser eficaços fent la bugada? Rentar en fred (30ºC o menys), seleccionar programes curts i, sobretot, utilitzar un sol producte de qualitat, sense necessitat de dosificar o utilitzar productes extra, són les tres principals recomanacions per ser eficients a l'hora de rentar la nostra roba. A Espanya, com mostren les dades següents, anem pel bon camí encara que hi ha marge de millora.

Un estudi de la marca Ariel* ha recollit recentment informació per conèixer els hàbits dels espanyols i analitzar-los per tal que les llars espanyoles estalviïn fent la bugada. Sobre els tres punts exposats anteriorment, l'enquesta apunta que el 53% dels espanyols opten per rentar en fred i sobre l'altra rutina recomanada -seleccionar programes de rentat curt- sembla que és un costum poc arrelat ja que la mitjana nacional a Espanya se situa en un 38%, per la qual cosa en aquest cas hi ha marge de maniobra per assolir una eficiència més gran en cada rentat.

En l'exercici més important i diferenciador per estalviar -no sobre dosificar o utilitzar productes extra sinó tan sols un de qualitat- l'estudi diu que el 64% dels enquestats consideren que fan la bugada de forma eficient, tot i que el 62% empren tres o més productes en els rentats, fent un ús excessiu i encarint contínuament la seva cistella de la compra. Les dades manifesten que la majoria utilitzen suavitzant i més de la meitat afegeix, a més, llevataques (altres opten pel llevagreixos, blanquejant, perfumador, vinagre de neteja o desinfectant).

Donar la dosi recomanada

En aquest sentit, l'ambaixador d'Ariel i influencer expert en neteja, Xuso Jones, s'ha unit a la tasca de desmitificar aquests hàbits comuns de la bugada assenyalant que “per posar la rentadora de manera eficient i per estalviar diners no cal comprar molts productes, simplement amb un de sol de qualitat es pot fer la bugada de forma eficient”. Un missatge que recalca la directora d'Ariel, Erika Gamero, que aconsella que “a l'hora de fer la bugada és molt important triar el detergent correcte que, d'una banda, netegi en profunditat les peces i, de l'altra, proporcioni un estalvi en la cistella de la compra en no tenir la necessitat d'afegir productes extra o sobre dosificar-ne la quantitat”.

Un cop exposades les dades, ¿consideres que Espanya fa la bugada de forma eficient? Els números indiquen que es pot millorar l'eficiència i que, alhora, es pot aconseguir reduir el cost amb el simple exercici que el consumidor esculli un sol detergent i de qualitat, dosificant el producte d'una manera correcta i sense necessitat d'utilitzar additius.

La satisfacció dels clients d'Ariel

L'estudi diu que el 80% dels usuaris d'Ariel -o Ariel més un producte- està satisfet o molt satisfet amb l'eliminació de les taques. De fet, els usuaris d'altres marques indiquen que per assolir la mateixa satisfacció que amb Ariel necessiten utilitzar almenys tres productes a la bugada (cosa que aprofundeix en el problema de ser poc eficients). A més, els consumidors d'Ariel reporten una satisfacció més gran en àrees clau com la frescor de la roba quan està seca, l’eliminació de les males olors, blancor i protecció dels colors de les peces.

En definitiva, en desmitificar aquests hàbits comuns de la bugada, Ariel vol ajudar els consumidors perquè no només gaudeixin d'una neteja i frescor increïbles, sinó que també puguin aconseguir un estalvi en cada rentada.

*Estudi Ariel elaborat per l'empresa d'anàlisi de mercat Toluna, al setembre 2023, a una mostra de 1.217 persones, majors d'edat, representativa de la població espanyola per sexe i regió.