El primer safari urbà d'Europa de Pokémon GO aterra aquest cap de setmana a Barcelona

S'espera que l'impacte de l'esdeveniment, que se celebra aquest 13 i 14 d'octubre, deixi un benefici d'entre 10 i 20 milions d'euros a la capital catalana

Diversos jugadors de Pokémon GO aquest divendres al centre comercial Glòries

Diversos jugadors de Pokémon GO aquest divendres al centre comercial Glòries / MANU MITRU

Paula Clemente

Aquest cap de setmana, a Barcelona, hi ha més Pokémons del que és habitual. N’hi ha de salvatges, n’hi ha d’inèdits i estan repartits per tota la ciutat. Niantic, la companyia, que ha desenvolupat el famós videojoc mòbil Pokémon GO ha triat la capital catalana per desplegar aquí el seu primer safari urbà europeu. Fins ara, l’empresa havia portat a terme esdeveniments d’aquest estil, però només concentrats en una zona de la ciutat. Tot i això, les proves a petita escala a ciutats com Sevilla o Londres van deixar 21 i 66 milions d'euros, respectivament. En el cas de Barcelona, l’activitat esquitxa tota la ciutat, però ho fa durant menys dies –només aquest divendres i dissabte–, així que l’expectativa és que l’esdeveniment deixi entre 10 i 20 milions d'euros

Part d’aquest impacte s’explica perquè la proposta és que el jugador recorri Barcelona completant els reptes exclusius que presenta el joc només en aquest punt i només durant dos dies. És a dir, que l’usuari local es passegi i consumeixi per la seva ciutat, però també que hi hagi aficionats que vinguin expressament d’altres punts del país o del continent. La seva experiència indica, de fet, que habitualment la meitat del públic que participa en trobades així, ve de fora. El que de moment sap segur Niantic és que l’esdeveniment comença aquest divendres amb les entrades esgotades –participar-hi costava 12 euros– i amb 20.000 participants registrats. 

«Això demostra el vincle de la comunitat europea i espanyola amb el joc, i la forta connexió que la comunitat ha construït a través del temps», ha celebrat aquest divendres, en la presentació oficial del Safari, el director regional de màrqueting de Pokémon GOPhilip Marz.

Aquest portaveu ha explicat que un esdeveniment d’aquest estil respon a la perfecció al que busca Niantic ara mateix, que és que la gent es mogui i treballi activament en el seu benestar físic i mental («Això és ‘mobile gaming’ passant al món real», ha sintetitzat); que el seu públic explori i redescobreixi punts de la seva ciutat a què probablement no prestava excessiva atenció, i incentivar les connexions socials que de manera natural estan sorgint entorn de l’univers Pokémon GO.

«Amb el Safari de ciutat de Pokémon GO, us espera una ciutat plena d’aventures. Podreu trobar pokémons salvatges, completar una investigació especial exclusiva i descobrir la rica cultura de Barcelona i els seus voltants», promet, efectivament, la pàgina web oficial de l’esdeveniment. «Aquest nou format obert permet als entrenadors gaudir de les experiències de la ciutat al seu propi ritme, capturar pokémons i fer noves amistats pel camí», completa.

A més, una iniciativa així, que és pràcticament virtual i que només compta amb dos punts de control i contacte físics, al centre comercial Glòries i a La Maquinista, és molt més atractiu tant des del punt de vista de la logística, com des de l’òptica de l’empremta mediambiental o fins i tot de la inversió necessària.

Per què Barcelona?

Amb tot això, és clar, l’únic que quedava per decidir era quina ciutat europea seria l’escollida per desplegar aquest safari urbà, que també s’ha celebrat i celebrarà en uns altres dos punts d’Àsia Amèrica. «Barcelona definitivament mereixia la visita, per la seva rica història cultural, perquè hi ha moltes coses per explorar independentment d’on vinguis, perquè és perfectament accessible des d’Europa i des d’altres destinacions internacionals, i perquè la seva situació a prop de la costa i del Mediterrani, la converteix en un lloc molt especial», ha assegurat Marz.

Al seu costat, la responsable regional de màrqueting dels esdeveniments en viu de Pokémon GOLena Cillis, ha remarcat que, al final, «un punt clau del safari urbà és que giren entorn d’una ciutat». «Volem estar segurs que els usuaris disfruten del dia mentre juguen», ha conclòs.