El tram sud de la C-55 tindrà dues obres coincidents la primera meitat de l’any

La Generalitat està adjudicant gairebé en paral·lel els projectes per fer nous carrils a Castellbell i entre Sant Vicenç i Castellgalí

Tram de la C-55 a Castellbell on es construità un nou carril d'avançament

Tram de la C-55 a Castellbell on es construità un nou carril d'avançament / ARXIU/MIREIA ARSO

David Bricollé

David Bricollé

El saturat tram sud de la C-55 tornarà a tenir dues obres coincidents en el temps a principi de l’any que ve, en el tram que va de Monistrol de Montserrat a Castellgalí, el que complicarà encara més una circulació ja de per si prou difícil. El departament de Territori està enllestint l’adjudicació de les obres per construir un nou carril d’avançament al seu pas pel terme de Castellbell i el Vilar, un projecte amb una inversió global prevista de més de 5 milions d’euros i un temps d’execució de sis mesos que, si no hi ha entrebancs, es començarà a materialitzar al llarg del primer semestre de l’any que ve.

En paral·lel, a principi d'aquest mes el mateix departament va fer efectiva l'adjudicació de les obres per a la perllongació del que es presenta també com un tercer carril entre Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí. Un projecte que té un pressupost de 2,1 milions d’euros, que es preveu que els treballs comencin el primer trimestre de l’any vinent i tinguin una durada de cinc mesos. Per tant, són dues intervencions que, tot i que s'han tramitat com a projectes diferents, s'encavalcaran en el temps en un tram d’aproximadament sis quilòmetres.

La que ara està a punt d’adjudicar té com a eix central la creació d’un nou carril d’avançament en un tram d’1,5 quilòmetres, el que hi ha situat entre el pont de la riera de Marganell (després de l’entrada nord de Castellbell) i el túnel de Bogunyà. Actualment, compta amb dos carrils en sentit Manresa i només un en sentit Barcelona.

El que s’ha projectat en aquesta intervenció és construir un nou carril per facilitar els avançaments en sentit Barcelona, de manera que en una part d’aquest recorregut hi haurà un doble vial per sentit. Això fa que el projecte prevegi instal·lar una barrera de formigó de separació entre els dos sentits de la circulació per evitar xocs frontals, que s’afegirà als quilòmetres de recorregut d’aquest tram sud que ja tenen aquesta característica. Actualment, la separació està marcada només amb una franja doble i zebrada de pintura

El projecte inclou altres actuacions enfocades a la seguretat viària i la millora de l’accessibilitat en el tram que es pot considerar urbà al seu pas per Monistrol de Montserrat. La creació d’un vial per a vianants pavimentat en formigó, que es farà al costat de la carretera en sentit Manresa. Tindrà uns 500 metres de longitud i anirà des del pas inferior de vianants existent al costat del pont de Monistrol fins passat el centre escolar existent. Estarà separat de la carretera per una barrera de seguretat. També es preveu fer una reordenació de l’encreuament de la C-55 amb l’avinguda Germans la Salle de la travessera de Monistrol, amb el tancament de l’entrada des de la C-55 i la creació d’una sortida amb espai d’acceleració i una illeta pavimentada per ordenar els moviments.

D’altra banda, l’obra ja adjudicada més al nord consisteix en la construcció d’aquest segon carril mitjançant el perllongament del vial d’incorporació de Sant Vicenç en sentit nord, al llarg de la recta que hi ha entre aquest municipi i el de Castellgalí, amb l’objectiu d’afavorir la fluïdesa d’aquesta incorporació i alhora crear un nou espai d’avançament. Les obres abasten una longitud d’1,2 quilòmetres, des de l’enllaç de Sant Vicenç fins a l’entrada de la travessera.  

Subscriu-te per seguir llegint