Els cotxes que es volen estalviar les cues de la C-16 col·lapsen el centre de Berga

La Rasa dels Molins i els carrers Pere III i Salvador Espriu van ser els més afectats pel trànsit aquest dimecres, operació sortida del pont de la Puríssima

Trànsit a l'interior de Berga aquest passat dimecres (carrer Pere III i Rasa dels Molins)

Trànsit a l'interior de Berga aquest passat dimecres (carrer Pere III i Rasa dels Molins) / AAVV Rasa dels Molins

La picaresca d’entrar a Berga per estalviar-se algun quilòmetre de retencions a la C-16, l’eix del Llobregat, va col·lapsar aquest dimecres el centre de la ciutat, especialment la zona de la Rasa dels Molins i els carrers Pere III i Salvador Espriu. 

Desviar-se per l’interior de Berga per la sortida sud de la C-16 o per Cal Rosal va ser l’opció de molts conductors el dia de l’operació sortida del pont de la Puríssima, que va registrar cues importants a l’eix del Llobregat. Una alternativa que no és nova i que l’utilitzen molts vehicles per fer drecera quan hi ha densitat de trànsit a la C-16.

Aquesta vegada, però, el volum de cotxes a l’interior de Berga va ser considerable i moure’s per la ciutat dijous el matí era complicat. Ho ha reconegut a Regió7 l’alcalde, Ivan Sànchez, que ha assenyalat que «no és fàcil trobar-hi una solució, perquè no podem pas tancar les entrades de Berga». Entén que el trànsit intens a l’interior de Berga pot ocasionar molèsties als veïns i queixes en casos de desplaçaments per a urgències, tot i que no li consta «que hi hagués problemes més enllà del col·lapse en alguns carrers».

D’altra banda, segons l’alcalde, el fet que un gran nombre de vehicles entrin a Berga, pot tenir un impacte positiu per al sector de la restauració: «Bars i restaurants segur que se’n veuen beneficiats, perquè hi ha cotxes que un cop a dins de la ciutat fan una parada per prendre alguna cosa o fer un àpat».

La zona de la Rasa dels Molins i els carrers Pere III i Salvador Espriu són els que es van veure més afectats pel col·lapse de cotxes que dimecres intentaven retallar retencions de la C-16 per tornar-se a incorporar a la carretera en direcció a la Cerdanya per la sortida Berga centre (a tocar de l’institut Guillem de Berguedà), o per Berga nord (al costat l’hospital).

És un tram petit, que, tal com ha valorat l’alcalde «no crec que suposi guanyar gaire temps per als conductors, però com que el GPS els marca cues a la C-16 i una ruta alternativa, molts opten per entrar per dins de Berga, on també es genera circulació intensa». En aquests casos es constata, segons Ivan Sànchez, la necessitat "que la Generalitat desencalli el projecte d'un tercer carril reversible a la C-16".

La picaresca dels turistes no només afecta Berga. La situació també es repeteix a la Nou de Berguedà, Cercs o Guardiola de Berguedà, al nord de la comarca.